autoweb.cz > Peugeot > Peugeot 301 > Pamatujete na Peugeot 301? Na trhu se pohybuje už od roku 2012 a jeho cena stále lehce překračuje 100 000 Kč
Pamatujete na Peugeot 301? Na trhu se pohybuje už od roku 2012 a jeho cena stále lehce překračuje 100 000 Kč
Cenově dostupný sedan Peugeot 301 francouzský výrobce uváděl na trh v roce 2012. Už tehdy padlo hodně slov o odolnosti podvozku a o tom, jak je vůz vyloženě stavěný na nekvalitní cesty. Když Peugeot zvažoval, kde udělá mezinárodní prezentaci nového modelu, rozbité silnice dostaly do finálového výběru i Českou republiku. Nakonec se ale novináři sjeli do Turecka, kde byly v dané době přijemnější klimatické podmínky.
Nový sedan od Peugeotu ale nebyl jedinou novinkou koncernu. Současně s ním totiž spatřilo světlo světa jeho dvojče: Citroën C-Elysée. Ten se liší jen designérskými detaily, hlavní tvary i veškerou techniku má zcela shodnou. Na trh tak přišly dva téměř stejné, levné sedany.
Potěší vás prostor
K přednostem Peugeotu 301 se zcela jistě řadí dobrá prostornost. Nabídkou místa pro posádku potěší i v oblasti zadních sedadel. Jejich hlavové opěrky jsou ale součástí opěradel, což je nepraktické, protože je nelze výškově nastavit. Kromě omezení komfortu pro cestující vyšších postav to znamená i citelné omezení v oblasti bezpečnosti. Hlavová opěrka může plnit svou bezpečnostní funkci pouze pokud je nastavena do správné výšky.
Reportáž: Crashtesty Peugeot 308
Naopak pochvalu si zaslouží velký zavazadelník, který nabízí objem 506 litrů. Opěradla zadního sedadla lze sklopit a zavazadelník tak rozšířit. Výhodou je i velký vstupní otvor do zavazadlového prostoru, který umožňuje pohodlnou nakládku či vykládku. Jeho víko ale postrádá jakoukoli vnitřní výplň, což je důsledek snahy ušetřit. V praxi jde o nepodstatnou věc, avšak lacině řešené závěsy víka zavazadlového prostoru, jež lehce omezují jeho využitelnost, jsou jasným minusem.
Palubní deska automobilu nevypadá vůbec špatně a ani z hlediska volby materiálů a povrchové úpravy jí není co vytknout. Stejně tak volant se zploštělou dolní stranou věnce dobře padne do rukou a nějaké výhrady by zde nebyly na místě.
Základem je měkký podvozek
Chování vozidla za jízdy vyžaduje zvyk a ani pak nebude řadou řidičů vnímáno jako dobré. Měkce naladěný podvozek vzorně tlumí i skutečně velké nerovnosti a výmoly, jenže také kolikrát stojí za určitým plaváním auta. Na výjezdu ze zatáček je „třistajednička“ citelně nedotáčivá a jízdním vlastnostem nepřispívá ani dlouhý převod řízení nebo nepřesné řazení. Můžete se setkat také se slábnutím brzdného účinku vlivem přehřátí, a to zejména u základní motorizace, která nemá ventilované přední brzdové kotouče.
Nabídka motorizací není nijak složitá, avšak zcela vyhovující. Základ představuje velice povedený benzinový tříválec VTi o objemu 1,2 litru a výkonu 53 kW. To sice není mnoho, méně náročným motoristům ale bude bez problémů dostačovat. Jeho velkou předností je nízká spotřeba.
Ze světa Peugeotu
Nicméně více sil nabídne motor 1.6 VTi o výkonu 85 kW, ten je zcela ideální. Dostatek sil má i turbodiesel 1.6 HDi, dodávaný o výkonech 68 a 73 kW. Tento turbodiesel nemá zrovna dobrou pověst, zde je však jeho inovovaná verze, u níž by měly být dřívější potíže vyřešeny. Přesto zde pozor na stav vstřikovačů common railu či riziko potíží s podtlakovým okruhem, který řídí práci EGR ventilu, turba a škrticí klapky. Při kontrole vozu na zvedáku také ověřte, že nedochází k únikům motorového oleje.
Na co si dát pozor?
U modelu 301 byste měli být na pozoru hlavně u brzd a tlumičů, které je potřeba řádně před koupí zkontrolovat.
Radosti
Komfortní odpružení, dostatek místa pro posádku i zavazadla, pohledný design, odolný podvozek, rozumné ceny ojetin, na sedan dobře přístupný zavazadelník.
Starosti
Slabší jízdní vlastnosti, nepřesné řazení, horší odhlučnění prostoru pro posádku, omezená nabídka ojetých vozů, omezený výkon základního motoru, omezené řešené závěsy víka zavazadelníku omezují využitelnost nákladového prostoru