autoweb.cz > Peugeot > Peugeot 3008 HYbrid4 – světové prvenství
Peugeot 3008 HYbrid4 – světové prvenství
Peugeot všechny předběhl a představil hybrid, který používá kombinaci elektromotorů a dieselového motoru. A protože auto umí samo jezdit jen na elektřinu, je to full-hybrid, podobně jako Toyota Prius, což se ještě v dieselovém provedení na silnici nikdy neobjevilo.
A připravte se na expanzi. To, co je pod kapotou, tedy dieselový motor 2.0 HDI o výkonu 163 koní a točivém momentu 300 Nm a elektromotor o výkonu 37 koní, se dostane i do dalších modelů, například do kupé Peugeot RCZ.
Peugeot 3008 velká fotogalerie
Elektromotor je společně s akumulátory uložen u zadní nápravy. V normálním režimu odevzdává elektromotor na zadní kola konstantních 100 Nm točivého momentu, ale v případě potřeby umí doručit až 200 Nm. Peugeot 3008 HYbrid4 tak dokáže v jediném okamžiku odevzdávat až 200 koní výkonu a 500 Nm točivého momentu.Dieselový motor je spojen s šestistupňovou robotizovanou převodovkou a pohání přední kola, elektromotor pohání kola zadní. Svým způsobem se tedy jedná o čtyřkolku. Na středovém tunelu je ovladač, který umožňuje volit až čtyři jízdní režimy.
Tam si řidič vybere buď mód ZEV (Zero Emision Vehicle), kdy se auto pohybuje pouze na elektřinu, pak je k dispozici mód Auto, kdy si elektronika řídí všechno sama, režim 4×4, kdy oba motory pracují současně a režim Sport, který upřednostňuje dynamickou jízdu.Peugeot 3008 HYbrid4 má slibovanou spotřebu 3,8 l/100 km a emise CO2 o hodnotě 99 g/km. Se spotřebou pomáhá také například systém Stop/start a pneumatiky s nízkým valivým odporem. Hybridní Peugeot 3008 se začne prodávat na jaře 2011, ale uvidíme ho už letos v Paříži. Cenu automobilka zatím nezveřejnila.
autoweb.cz