autoweb.cz > Peugeot > Peugeot 20Cup
Peugeot 20Cup
Nezvyklá koncepce s jediným středovým kolem vzadu nemá v sériovém ani závodním programu Peugeotu žádné praktické využití, ale svou výstředností a celkovými tvary dobře slouží k tomu, aby svedla pozornost ke dvěma velkým novinkám, jež se ve výrobě do několika let objeví.
Tou první z nich je předek karosérie, který je nápovědou o tvarech budoucího modelu 207, nástupce současné 206. V tak protáhlé a nízké siluetě se u řadového městského auta asi neobjeví, alespoň ne zpočátku u běžných nesportovních verzí, ale základní prvky designu a jejich proporce zůstanou v hrubých obrysech zachované.
Druhou významnou novinkou je motor, v tomto případě napříč uložený řadový čtyřválec 1,6 l s turbodmychadlem. Jde totiž o první ukázku z celé série motorů, které se chystá skupina PSA (Peugeot a Citroën) společně vyrábět s BMW. V případě 20Cupu má motor šestnáctiventilovou hlavu se dvěma vačkami, výkon 170 koní a točivý moment 240 Nm. Mimo jiné se tento motor objeví i v příštím Mini Cooperu a dalších malých autech od PSA. Zatím ale není jisté, jaký výkon bude v jednotlivých modelech mít. Je pravděpodobné, že budoucí Cooper S bude ještě silnější. Už dnes si můžete přímo z továrny objednat Cooper S Works s výkonem 210 koní. Současný Mini Cooper S má s kompresorem ze stejného objemu 170 koní a 220 Nm.
Koncept 20Cup váží méně než 500 kg a Peugeot ho vyrobil ve dvou verzích s odlišným zbarvením. Kola mají na obou koncích průměr 18 palců a nezvyklé rozměry 210/65 vpředu a 377/71 vzadu. Převodovka je šestistupňová a sekvenční, řadí se pomocí pádel pod volantem.
Na konceptu bude podle Peugeotu založený také okruhový speciál, i když na rozdíl od něj půjde o klasické čtyřkolové závodní auto. Přesto od něj odkouká řadu věcí, mezi které bude pravděpodobně patřit karbonová konstrukce karosérie, řešení aerodynamických prvků, sekvenční převodovka a také nízká a ostrá silueta.
Marek Nastoupil