Peugeot 208: Nejprodávanější lvíče přijíždí v novém (první jízdní dojmy)

Značka Peugeot odhaluje nový Peugeot 208. V segmentu B, který směřuje k stále větší uniformitě, se tento nový mladistvý model vyznávající potěšení z jízdy hodlá odlišit a prosadit.
peugeot_208_117-1100x618.jpgCelá galerie 15 Zdroj: Peugeot

Svět se mění a budoucnost klade mnoho otázek. Nové výzvy vyžadují v automobilovém odvětví, stejně jako v jiných oblastech, odpovídající reakce. Značka Peugeot, za kterou stojí 208letá historie, vstupuje do éry přechodu na nové energie a nabízí vzrušující a zároveň realistickou vizi budoucnosti: #UNBORINGTHEFUTURE.

Nový Peugeot 208 je neoddělitelnou součástí této vize budoucnosti a svoji modernost projevuje prostřednictvím energie, spontánnosti a také hodnot, které značka Peugeot vyznává: emoce, elegance a vysoké nároky. Atletický styl vozu evokuje vitalitu a naznačuje radost z jízdy. Propracovaný přitažlivý design vede nový model neomylně směrem k luxusnějším kategoriím produktů, v souladu s dlouhodobou strategií značky Peugeot.

Nejnovější generace Peugeotu 208 je postavena na platformě poslední generace: CMP (Common Modular Platform). Tato nová platforma určená pro segmenty B a C doplňuje platformu EMP2 (Efficient Modular Plateform). Jak vyplývá z názvu, platforma CMP je modulární z hlediska rozměrů a variant motorů. Dokáže pojmout motor s jakýmkoliv zdrojem energie, takže si zákazník může zvolit mezi spalovacím (benzínovým/dieselovým) a elektrickým motorem. K nejvýraznějším novinkám patří nižší hmotnost a vyšší úroveň komfortu a bezpečnosti.

Elegantní a žádoucí design

Nový Peugeot 208 je natolik výrazný a reprezentativní, že se obejde bez chromovaných prvků: jeho styl je osobitý a proporce vyvážené. Je pevnou součástí strategie značky Peugeot zaměřené na posun k luxusnějším kategoriím produktů. Vůz nové generace je delší, širší a nižší než současný Peugeot 208, jeho výrazný tvar evokuje díky plynulým čistým liniím sportovního ducha. Široké blatníky a celkové křivky karoserie působí smyslně. Výsledem je subtilní rovnováha mezi energií a jemností.

Z profilu upoutá nový Peugeot 208 méně předsunutým čelním sklem umožňujícím použití delší tvarované kapoty. Pro zdůraznění dynamiky je zadní postranní okénko dokonale vyrovnané se zadním podběhem kola. Ve verzi GT Line nebo GT jsou podběhy kol doplněny černě lakovanými lištami: silueta se tak zjemní a průměr kol se vizuálně zvětší. U těchto luxusnějších verzí jsou 17palcová kola zdobena našroubovanými přizpůsobitelnými vloženými prvky, které zlepšují aerodynamiku a snižují neodpruženou hmotnost.

Okamžitě rozpoznatelná přední strana obratně kombinuje vizuální podpis ve stylu nového Peugeotu 508 ve spodní části a světelný podpis se 3 drápy ve světlometech Full LED (podle dané verze). Přední nárazník tvoří jedinou linii, v jejímž středu je zasazena mřížka chladiče s jediným výstupním otvorem a logem značky Peugeot. Na špičce kapoty je umístěn znak 208.

Pro zadní stranu vozu nový Peugeot 208 je podobně jako pro vozy Peugeot 3008, 5008 a 508 typický černý pás sahající přes celou šířku víka zavazadlového prostoru a spojující světla tvořená 3 drápy (rozsvícená ve dne i v noci). Celek působí precizně a energicky. Zadní difuzor je k dispozici v černé lakované povrchové úpravě a v závislosti na motoru může být vylepšen chromovými koncovkami výfuku.

High-tech: i-Cockpit 3D

Nový Peugeot 208 se inspiroval koncepčním vozem Peugeot Fractal a přichází se zcela novou generací uspořádání interiéru Peugeot i-Cockpit, které je již neodmyslitelnou součástí vozů Peugeot. Pořídilo si ho už více než 5 milionů řidičů.

Peugeot i-Cockpit vozu nový Peugeot 208 používá stejné tříúrovňové rozvrstvení jako ostatní modely řady Peugeot pro dosažení bezchybné ergonomie. Veškeré informace jsou snadno čitelné, pečlivě umístěné do zorného pole řidiče. V závislosti na verzi výbavy se na přístrojové desce Peugeot i-Cockpit 3D zobrazují informace, které jsou k dispozici ve dvou úrovních. Na zvýšenou digitální desku jsou promítány informace ve formě hologramu. Údaje jsou dynamické, zobrazují se blíž k očím řidiče v závislosti na své důležitosti nebo naléhavosti, čímž se zvyšuje reaktivita přibližně o půl sekundy. Nad přepínači v centrální části je k dispozici dotykový displej v provedeních 5, 7 nebo 10 palců, v závislosti na úrovni výbavy a zvolené příplatkové výbavě.

Spalovací motory splňující Euro 6.d a elektrický pohon

Nový Peugeot 208 má v nabídce kompletní řadu spalovacích motorů poslední generace, které splňují emisní normu Euro 6.d pro benzínové a Euro 6.d-temp pro dieselové motory. Motory PureTech 100 a 130 jsou k dispozici s osmistupňovou automatickou převodovkou EAT8, což v segmentu B představuje unikátní nabídku.

Nabídku benzínových motorizací tvoří tříválcové dvanáctistovky PureTech ve verzích: 75 S&S s manuální pětistupňovou manuální převodovkou MAN5, 100 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6 nebo s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8 a 130 S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8. Jediným dieselem v nabídce je čtyřválcová patnáctistovka BlueHDi 100 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6.

K dispozici bude i plně elektrická verze e-208 s baterií o kapacitě 50 kWh, se kterou umožní dosáhnout dojezdu až 340 kilometrů (podle WLTP). O pohon se stará vpředu uložený elektromotor o výkonu 136 koní a točivém momentu 260 Nm. Úplné nabití třífázovým proudem bude možné za 5 hodin a 15 minut.

První jízdní dojmy

Nový Peugeot 208 jsme mohli krátce vyzkoušet na oficiální české prezentaci. Moderní design exteriéru vypadá opravdu fantasticky, stejně jako se nám líbí dobře zpracovaný a prostorný interiér. Přístrojový displej i-Cockpitu 3D má hezkou grafiku, ale bohužel trpí stejným problémem, jako všechny ostatní Peugeoty s i-Cockpitem. Věnec volantu trochu zakrývá spodní část displeje, kvůli čemuž nejsou digitální přístroje zcela viditelné.

Usedli jsme za volant nejsilnější benzínové motorizace s dvanáctistovkou o 130 koních s osmistupňovým automatem EAT8, která nás příjemně překvapila dynamikou. Motor má nejvíce elánu ve spodním a středním otáčkovém spektru, takže umí poskytnout slušnou dynamiku v běžných městských rychlostech. Podvozek je komfortně naladěný a s měkčí charakteristikou odpružení je pohodlný i na méně kvalitních silnicích. Řízení s delším převodem má slušný rejd a usnadňuje manévrování ve městech, kde už minulá generace 208 byla jako ryba ve vodě.

Peugeot 208 je nejprodávanějším modelem značky a rovněž dlouhodobě patří k nejprodávanějším malým automobilům (segment B). Očekáváme, že v tom bude pokračovat, protože má co nabídnout. Nová generace láká zákazníky na více stylu, bohatší komfortní i bezpečnostní výbavu a adekvátní motorizace. Po prvním svezení se těšíme, až budeme moci nový Peugeot 208 vyzkoušet v plnohodnotném redakčním testu.

6.12.2019 8:07| autor: Tomáš Malík | zdroj: Peugeot

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist