Peugeot 208 1.2 PureTech 130: Na oblíbených okreskách

img_8517-1100x618.jpgCelá galerie 9 Zdroj: Autoweb.cz

Peugeot se do historie automobilismu zapsal několika nezapomenutelnými způsoby. Ať už dobýváním světa při náročných expedicích, když byla auta ještě v plenkách, motorizováním značné části světa populárními osobáky nebo usnadněním obchodu řadou užitkových vozů.

Jako fanoušci rychlých kol samozřejmě nejvíce slyšíme na četné závodní úspěchy a hlavně jejich převedení do běžného světa prostřednictvím sportovně laděných modelů s přídomkem GTi. Vždyť dnes již ikonický Peugeot 205 GTi je dodnes uctíván.

V duchu malých, svižných a obratných peugeotů do jisté míry pokračuje i nový Peugeot 208, ačkoliv automobilka v současné chvíli (a zdá se, že ani v brzké budoucnosti) nechystá nabídnout plnohodnotnou ostrou verzi GTi, která byla v minulé generaci opravdu povedená.

Aktuálně nejsilnější motorizace 1.2 PureTech s výkonem 130 koní je slabou náplastí na předchozích více než 200 koní a sportovně laděná výbava GT Line nepřináší kromě drobných vizuálních změn žádná technická vylepšení. Přesto je to auto, které vás bude řízením bavit. Začíná to už příchodem k autu.

Karoserie s mnoha prolisy vypadá svalnatě a s ostrými rysy také pěkně nabroušeně. Sedmnáctky autu sluší tak akorát, nejsou ani velké, ani malé. Zajímavé jsou černé plastové lemy blatníků, jejichž primárním úkolem bylo zřejmě auto přiblížit dnes tolik módním crossoverům, mně ale připomínají rozšiřovací lemy, které japonští tuneři nýtují ke karoserii. A sportovní akcent podtrhuje i poctivá dvojitá koncovka výfuku. Zkrátka s plnotučnými GTi byste si ho klidně spletli.

Uvnitř to na řidiče dýchne spíš abstraktní moderní design než klasické „motorposportí“ doplňky jako Alcantara nebo leštěné kovy, ale sedačky mají slušné tvarování a titěrný volant architektury i-Cockpit umocňuje bezprostřednost pokynů k předním kolům.

Právě způsobem, jakým nová 208 zatáčí, si řidiče podmaní nejvíce. Předek má dostatek přilnavosti a velmi ochotně se vrhá tam, kam volantem otočíte, do toho zadní náprava ráda podpoří vykroužení oblouku nepatrnou tendencí ke sklouznutí a všechno pěkně ladí s nastavením odpružení, které je tak akorát tuhé a poddajné. Přesně tak, jak si od malého a hbitého peugeotu představujete.

Příjemnou ovladatelnost podtrhuje i slušná dynamika vpřed. Tříválcová dvanáctistovka sice nezježí chlupy na zádech a nepomůže ani umělé bzučení do reproduktorů ve sportovním režimu, ale 130 koní je tak akorát dostatek výkonu. Vždyť hot-hatche z 80. let neměly víc a přitom nová 208 zase tolik nepřibrala.

Čtěte také: Peugeot 208 1.2 PureTech vs. Opel Corsa 1.2 Turbo: Jeden hot a druhý čehý

Nejsilnější verzi tohoto motoru bohužel nedostanete s manuální převodovkou, pro tu musíte zvolit slabší 100koňovou verzi, nicméně osmistupňový automat funguje obstojně i při požadavku o svižnější svezení, kdy výrazněji neklopýtá.

Peugeot 208 1.2 PureTech 130 GT Line rozhodně není dostatečnou náhradou za odchozí 208 GTi, nicméně ukazuje, že by to byl velmi schopný základ, kdyby se Peugeot jednou pustil do ostrého GTi. A svým sympatickým jízdním projevem je milou připomínkou slavné éry, kdy Peugeot stavěl ty nejlepší sportovní hatchbacky na světě.

1.6.2020 12:05| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist