autoweb.cz > Peugeot > Peugeot 207 > peugeot 207 sw > Peugeot 207 SW 1.6 HDI
Peugeot 207 SW 1.6 HDI
Dynamika 6
Chování na silnici 6
Provozní náklady 6
Praktičnost 6
X-Factor 6
Celkové hodnocení 6
Když jsme začátkem roku 2007 srovnávali tehdy novou Fabii s jejími hlavními rivaly, Peugeot 207 se nám moc nelíbil. Vlastně se nám líbil tak málo, že skončil na posledním místě. Kombi, které Peugeot tradičně označuje písmeny SW (Station Wagon), tedy na první pohled nemá zrovna ideální předpoklady. Ve zkoušené verzi 1.4 HDI ale odpovídá přesně na ty námitky, které nám u benzínového hatchbacku vadily nejvíc.
Když je řeč o kombi, jsou některá čísla důležitější než všechno ostatní: Peugeot 207 SW je o necelých 12 cm delší než hatchback, a to při stejném rozvoru (2540 mm). Jakékoli změny konfekční velikosti se tedy odehrály od zadních kol dál. Za nedostižnou (pokud jde o kufr) Fabií Combi, která bude pro 207 SW na českém trhu nejobtížnějším soupeřem, sice francouzské auto zaostává, ale jen o malý kousek: 428/1433 l proti 480/1460 l.
Peugeot 207 velká fotogalerie
Oproti Fabii Combi má však 207 SW navrch tam, kde se to počítá: v praktičnosti. Zatímco Škodovka vás neomaleně nutí vyjímat před sklopením zadních sedadel opěrky hlavy, v Peugeotu složíte celá opěradla rychle a elegantně jednou rukou. Navíc tak dostanete rovnou podlahu, což je další věc, která Mladoboleslavským konstruktérům nestojí za námahu. A do třetice: nakládací hrana je v jedné rovině s podlahou. Běžné? Jistě, všude jinde než u Škodovky.
Z hlediska přepravy skutečně velkých a těžkých břemen, jako jsou almary nebo chromí labradoři, je Peugeot 207 SW – vzdor padesátilitrovému hendikepu – bezpochyby šikovnějším kombíkem. Může se ale s Fabií měřit také jako auto?
Ve zmiňovaném srovnávacím testu nás hatchback 207 iritoval zejména tupým, bezcharakterním motorem, který nedokázal otylého Francouze (Peugeot byl nejtěžší v testu) motivovat k energickému projevu. Pod kapotou kombíku ale distingovaně porachtával naftový čtyřválec 1.6 HDI, který poslední dobou pohání každé druhé auto libovolné značky. Byla to jeho slabější, devadesátikoňová varianta, ale pro 207 SW naprosto stačí. S tímto motorem působil Peugeot živě, i když nikdy ne rychle. Na rozdíl od hatchbacku s benzínovou čtrnáctistovkou jsme si vůbec nevzpomněli, jak je tohle auto ve skutečnosti těžké.
Vzpomněli jsme si ale na něco jiného: na nesnesitelně klepající, hlučnou, zemědělskou 1.4 TDI z Fabie. Francouzská jednotka 1.6 HDI už není mezi malými diesely nedostižným etalonem, nicméně oproti tříválci VW Group působí, jako byste přesedli ze Škody Favorit do S500. Samozřejmě víme, že technicky nejde o dva přímo srovnatelné motory: jeden z nich má k dobru dvě deci a jeden válec. Nicméně v kategorii malých kombíků jsou tím nejbližším, co je na trhu k mání, proto bude řada zákazníků nevyhnutelně vybírat právě mezi 1.4 TDI a 1.6 HDI.
Pokud jde o chování na silnici, má Peugeot 207 SW docela příjemně plavné odpružení a jeho tendence k náklonům v zatáčkách není na překážku, jelikož se u toho nehoupá. Díky nově přidané hmotě za osou zadní nápravy také působí vyváženěji než hatchback, který byl těžký na předek. Fabia Combi je výrazně sportovnější, ať už to znamená cokoliv, nicméně si dokážeme představit, že spoustě lidí může plavná, utlumená jízda Peugeotu vyhovovat lépe.
To se ale nedá říct o fungování převodovky. Když vezmete do dlaně řadicí páku a pokusíte se přeřadit třeba z jedničky na dvojku, máte pocit, jako byste v ruce drželi dlouhou vařečku, jejíž druhý konec se lepí v kouli vodnatého těsta. Podobně rozviklaným a gumovým dojmem působí rovněž pedály. Je s podivem, že francouzské automobilky sklízejí kritiku za rozbředlost ovládacích prvků už celá desetiletí – a dosud necítily potřebu něco s tím udělat. Zpočátku dobrý dojem z 207 SW tak rychle vezme za své, zvlášť když začnete zvědavě prozkoumávat všechny páčky, knoflíky a ovladače v kabině. Jejich nejasná aretace a místy nevyzpytatelný účinek jsou zrovna tak typicky francouzské jako měkké polstrování sedadel, jež při delších cestách bolestivě namáhá záda.
Hatchback 207 oproti svým přirozeným rivalům možná neuspěl. Hustota osídlení v kategorii malých kombi je ale o poznání řidší: kromě Peugeotu a Fabie stojí tenhle segment za snahu už jen Renaultu, který nedávno představil svoje Clio Grandtour. Peugeot 207 SW tak má daleko lepší výchozí předpoklady. S prakticky vymyšleným zavazadelníkem a povedeným naftovým motorem je dokázal zúročit lépe, než jsme očekávali. Ve variantě kombi je Peugeot 207 nesporně smysluplnější a lákavější auto než ekvivalentní hatchback. A než Fabia Combi? Záleží na tom, jak mnoho – nebo málo – pro vás znamená kultivovanost pohonné jednotky.
Jirka Červenka
Měření a technické údaje
Naměřené hodnoty | Peugeot 207 SW 1.6 HDI Trendy |
---|---|
0-100 km/h (s) | 11,8 |
Motor | |
Konstrukce | řadový čtyřválec |
Palivo | motorová nafta |
Rozvod | DOHC, 4 ventily na válec |
Plnění | přeplňování turbodmychadlem |
Uložení | vpředu napříč |
Zdvihový objem (cm3) | 1560 |
Převodovka | pětistupňová ručně řazená |
Poháněná kola | přední |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 66 kW/90 koní v 4000 ot./min. |
Točivý moment (Nm) | 215 Nm v 1750 ot./min. |
Výkon/hmotnost (k/t) | 67 koní na tunu |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 182 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 5,7/3,9/4,5 l/100 km |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4149 |
Šířka (mm) | 1748 (bez zrcátek) |
Výška (mm) | 1519 |
Rozvor náprav (mm) | 2540 |
Provozní hmotnost (kg) | 1339 |
Celková hmotnost (kg) | 1741 |
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg) | 600 |
Hmotnost přívěsu brzděného (kg) | 1150 |
Zavazadlový prostor (l) | 428 až 1433 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 425 900 Kč |
Cena testovaného vozu | 479 900 Kč |