Renault Twingo (2014): francouzská pětistovka s pohonem zadních kol je na světě
autoweb.cz > autosalon > Autosalon Ženeva > Peugeot 108 oficiálně, bez střechy a s novým motorem
Peugeot 108 oficiálně, bez střechy a s novým motorem
Dnes v noci jsme vám ještě hezky za tepla ukázali vzhled nového Peugeotu 108 a o několik hodin později už je tady oficiální zpráva. Design tak můžeme nechat zcela na vašem posouzení a můžeme se věnovat tomu, co z fotek nevyčtete – technickým parametrům.
Mezigeneračně se toho změnilo docela hodně, na délku má auto 3,47 metru a široké je 1,62 m, ve srovnání s předchůdcem je tedy stoosmička o 35 milimetrů delší a 10 milimetrů užší. A výrazně zhubla, pohotovostní hmotnost činí pouhých 840 kilogramů.
Do nabídky zamíří nová karosářská varianta, kromě klasického hatchbacku bude na výběr také model 108 TOP! s plátěnou střechou, která po stisku tlačítka poputuje až k zadnímu oknu.Velkou roli má u nového modelu hrát individualizace, takže by mělo být téměř nemožné potkat na silnici to samé auto. Osm odstínů laku je základ, třídveřová verze může dostat unikátní dvoubarevné lakování a pro plátěnou střechu jsou tady tři odstíny. K tomu si připočtěte různé polepy nebo šest provedení interiéru – vybrat by si měl opravdu každý.
Peugeot 107 velká fotogalerie
Uvnitř se bude od výbavy Active nacházet sedmipalcový dotykový displej, který zvládne zrcadlit obraz z mobilního telefonu. Podporovány jsou telefony s operačnímy systémy Android, Windows, RIM a iOS od Applu. Standardem je šest airbagů, ABS, ESP, za příplatek pak do auta dostanete třeba automatickou klimatizaci, bezklíčový vstup a další vymoženosti aut z vyšší třídy.
Nabídka motorizací zahrnuje litrový tříválec VTi s výkonem 68 koní, výraznější dynamiku poskytne nová dvanáctistovka PureTech s výkonem 82 koní. Pro oba motory platí spojení s pětistupňovou převodovkou a pohon předních kol.
Premiéra auta se odehraje už za pár týdnů na autosalonu v Ženevě, do prodeje se Peugeot 108 dostane nejpozději v létě.