Petr Fulín druhý v ETCC aneb výsledkové zklamání a morální odměna

Uplynulý víkend se jely poslední závody Evropského poháru cestovních vozů, Petr Fulín po taktické bitvě ze strany soupeřů končí na druhém místě tabulky.

Na trať v Itálii přijížděl český závodník se shodným množstvím bodů jako jeho hlavní soupeř Kris Richard, po kvalifikaci se navíc ujal vedení o jeden bod. Jenže v prvním závodě se po startu ocitl v bloku Richarda a jeho kolegy Aku Pellinena a i kvůli maximálnímu kompenzačnímu závaží nakonec skončil čtvrtý. Ve druhém závodě tak musel Fulda umazávat dvoubodové manko.

Seat Leon (1999 – 2005)

Ojetá auta | vydáno 15. 10. 2010

Svou úlohu v posledním klání sezóny začal Petr Fulín plnit okamžitě – nedlouho po startu se dostal do čela a první pozici hlídal až do konce. Jenže Pellinen a Richard se probojovali na druhou a třetí pozici, a tak mohli v závěru uplatnit poslední dostupný trumf: Pellinen na příkaz týmu přepustil Richardovi druhé místo, čímž mu daroval vítězství v seriálu. Švýcar se na Fuldu bodově dotáhnul a v takovém případě rozhodoval ne počet vítězství, ale dokonce až vyšší množství druhých míst v sezóně.

Paradoxem osudu budiž fakt, že právě nesportovně darované druhé místo bylo rozdílem, který rozhodl. „Co k výsledkům říct, jsem lidsky zklamaný. Kvůli rozhodnutí komisařů na Slovensku a v Portugalsku jsme museli bojovat až do posledního závodu, před startem prvního testu v Imole nás navíc zaskočilo rozhodnutí zpomalit seaty vyšší světlou výškou, takže naše příprava nastavení byla rázem k ničemu.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Více než výkony na trati rozhodovala politika, strategie a režie, mrzí mě to kvůli partnerům, sponzorům a fanouškům, kteří za námi stáli celý rok. Nechci se tím nechat ovlivnit, závodění je to, co mě baví a proč jsme tady. Všem, kteří s námi byli v Imole, moc děkuji, vážím si i podpory na dálku prostřednictvím esemesek a Facebooku,“ říká Petr Fulín.

Odhlédneme-li od celkového skóre, jaké byly samotné závody z pohledu českého jezdce? „V prvním závodě jsem jel na jistotu, na rovinkách jsem hondám nestačil. Druhý závod byl otevřený, v úvodních kolech mi to vyšlo a boj o rychlá kola a udržení prvního místa jsem si užil. Rozhodnutí, která učinili ostatní, ovlivnit nemůžeme.

Život je krátký, a tak se budeme raději dívat na to, co nám dal,“ hodnotí Fulda uplynulý víkend. Vítězství ve druhém závodě v Imole bylo 21. úspěchem Petra Fulína v Evropském poháru cestovních vozů. O tom, jestli ho v příští sezóně budeme v ETCC sledovat znovu, se ještě rozhodne.

foto: Petr Frýba a Květa Frýbová

3.10.2016 3:51

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist