autoweb.cz > Volkswagen > Pětidveřový Volkswagen Up! dorazil
Pětidveřový Volkswagen Up! dorazil
Malé volkswageny se okamžitě po svém příchodu staly hvězdami nejen domácích trhů. U nás se Up! zatím neprodává, ale Škoda Citigo tu vloni v prosinci s 219 prodanými kusy porazila druhou Toyotu Aygo (za rok 2011 bylo Aygo osmé, ale v prosinci si vedlo nečekaně dobře) v poměru téměř tři ku jedné a třetí Picanto – kterému sebrala spousty zákazníků – převálcovala víc než pětkrát. A to má zatím jen troje dveře.
Bude to ještě horší. Volkswagen právě představil pětidveřový Up!, a protože se obě auta vyrábí na jedné lince, podobně vystrojená Škoda Citigo bude brzy následovat. Pár dveří navíc pro Volkswagen stojí 475 eur. Jak si rozdíl přepočítá Škoda zatím netušíme, ale rozdíl mezi cenami motorů se 60 a 75 koni tu činí kulatých deset tisíc, zatímco Volkswagen si v Německu účtuje 600 eur. Rozdíl mezi tří a pětidveřovými auty by tedy měl dosáhnout nejvýš oněch deseti tisíc.Výbava malého Volkswagenu se s novou karoserií nemění a stejné zůstaly také klíčové rozměry. To znamená především kufr o objemu 251 litrů. Také základní výbava bude stejná, pět dveří dostanete ve všech konfiguracích včetně nejlevnějších. Lehce se změnila jen vizáž auta. Spodní linie oken na pětidveřovém modelu nestoupá u C-sloupků vzhůru, ale pokračuje rovně dozadu. To je však celé, přední i zadní partie zůstaly beze změn.
Volkswagen Up velká fotogalerie
Pětidveřový Up! je venku oficiálně, ale vě stejný den jako on se objevila ještě jiná zpráva, tentokrát neověřená. Volkswagen prý schválil výrobu verze GT. Pokud si vzpomínáte, stál ve Frankfurtu mimo sériových strojů také koncept s turbomotorem o výkonu lehce přes sto koní. Už tehdy se mluvilo o výrobě, ale jen s dovětkem, že nic zatím není jisté. Nyní to jisté (prý) je. Up! GT by byl s hmotností kolem tuny a výkonem u 110 koní konečně pravým duchovním nástupcem Golfu GTI první generace.