autoweb.cz > Land Rover > Land Rover Range Rover > Pětidveřový Range Rover Evoque oficiálně
Pětidveřový Range Rover Evoque oficiálně
Range Rover Evoque v pětidveřovém provedení nechtěl čekat, až z něj někdo sundá plachtu na výstavě v Los Angeles 17. listopadu, a představuje se nyní. Navazuje tak na dříve odhalený model v třídveřovém provedení a také poodhaluje další informace o použitých motorech.
Range Rover Evoque bude k dispozici s přeplňovaným čtyřválcem 2.0 Si4 s výkonem 240 koní, který je spojen s automatickou převodovkou. Tento motor bude oblíbený hlavně ve Spojených státech, kde se očekává docela velký odbyt.
V Evropě zas půjdou na dračku diesely. Range Rover Evoque má prozatím jeden čtyřválec o objemu 2,2 l, který je nabízen ve dvou variantách s výkonem 150 a 190 koní. Model Evoque se chlubí nejnižšími emisemi značky, kterých dosáhne právě nejslabší verze – podle výrobce by měla vypouštět nejvýše 135 g/km CO2.Range Rover Evoque prý zvládne i terén, automobilka se chlubí, že má její nový model lepší přejezdové i nájezdové úhly než ostatní kompaktní SUV. Systém Terrain Response umožňuje volit různé režimy jízdy a řidič si může přepínat, zda chce stálý pohon všech kol, nebo zůstane jen u pohonu předních kol, čímž se sníží spotřeba (a emise).
Je ale jasné, a Range Rover to moc dobře ví, že drtivá většina aut bude jezdit jen po silnici. Proto si dali technici záležet s nastavením podvozku a Evoque vybavili například novým typem tlumičů, kterým v továrně říkají MagneRide. Jsou k dostání za příplatek v systému Adaptive Dynamics a není to nic jiného než elektronicky řízený podvozek, který se přizpůsobuje stylu jízdy (nebo si můžete vlastnosti nastavit).Malý Range Rover tak prý neztratí nic ze svého komfortu a poddajnosti, zatímco v zatáčkách budou zaručeny ostré reakce, minimální náklony karoserie a přesnost ovládání. Uvidíme, co je na tom pravdy, až se prvně svezeme.Zákazníci ale také půjdou po praktičnosti, ne jen po dynamice. Evoque jim nabídne až 1445 litrů zavazadlového prostoru po sklopení zadních sedaček. Interiér je po vzoru SUV variabilní, takže zadní sedačky můžete různě sklápět a posouvat.Bezpečnosti krom samozřejmostí jako je stabilizační systém přispěje i monitorování mrtvého úhlu v zrcátkách nebo adaptivní světlomety. Někteří určitě ocení i parkovacího asistenta, který sám auto zaparkuje do mezery podélně stojících aut. Pokud si věříte sami, určitě přivítáte systém až pěti kamer kolem celého vozu, takže model Evoque zasunete i do těch nejtěsnějších mezer…
Range Rover Evoque fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Range Rover Evoque se začne prodávat na jaře 2011 a ceny se budou pohybovat od 35 000 eur, tedy od nějakých 850 000 korun za základní dieselový model. Přesnější specifikace pro náš trh budeme mít k dispozici snad ještě do konce roku.
autoweb.cz