autoweb.cz > Citroën > Pařížská premiéra pro Citroën DS4
Pařížská premiéra pro Citroën DS4
Po úspěšné premiéře DS3, stylové alternativy k supermini C3, aplikoval Citroën stejnou filozofii také v segmentu C. Na platformě nového C4 proto v Paříži vyjede pětidveřový hatchback DS4. Kromě lehce sportovní příchuti nabídne především osobitost a rozsáhlé možnosti individualizace. To vše pochopitelně za trochu peněz navíc.
DS4 bude navzdory image sportovce o čtyři centimetry vyšší než C4, zároveň je však při stejném rozvoru o šest centimetrů kratší a o dva centimetry širší. Změny v podélném a příčném směru pomohou obratnosti, vyšší střecha vylepší výhled vpřed. Na vzdušnosti kabině přidá také přední okno táhnoucí se dál do střechy, podle Citroënu uvidí řidič nahoru až pod úhlem 45 stupňů.Tým designérů, které vedl Marc Pinson, popisuje auto jako „kompaktní a svalnaté“. Upozorňují především na zadní část s vyboulenými blatníky, krátkým převisem a svažitým oknem. Smyslem těchto prvků je udělat karoserii opticky přikrčenou. Přes zjevný důraz na vizuální stránku věci však Francouzi nezapomněli na pasažéry, slibují dost místa pro pět dospělých.
Citroën DS4 fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Podobně jako u DS3 se i pod kapotou rodinného hatchbacku objeví jen silnější motory z nabídky Citroënu. Dva turbodiesely nabídnou 112 a 163 koní. Doplní je tři benzínové šestnáctistovky. Atmosférické VTi má 120 koní, dvojice přeplňovaných motorů THP pak 156 a 200 koňských sil. Všechny verze dostanou pohon předních kol. Mezi klikovou hřídelí a diferenciálem se standardně zabydlí manuální převodovka, za příplatek pak robotizované ESG.Ve třídě kde je styl vším samozřejmě nesmí chybět ekologická verze. K slabšímu dieselu proto bude možné přiobjednat systém stop-start a chytrý alternátor, který se při akceleraci odpojí, aby šetřil palivo. Zelené DS4 dostane také delší zpřevodování.
Zda dokáže Citroën ospravedlnit vyší cenu DS4 ve srovnání s C4 uvidíme. Menší DS3 si místo na slunci vydobylo rychle, ačkoli vede bratrovražedný souboj s Mini, které nasazuje stejné motory, a má za zády řadu dalších soupeřů. DS4 musí porazit mimo jiné Alfu Romeo Giulietta, což by mohl být těžký úkol. Otázkou také je, zda zákazníci v segmentu C stojí o styl na úkor praktičnosti. Supermini typu DS3 často slouží jako druhé auto v rodině, a tak u nich třeba velikost kufru nemusí hrát velkou roli, ale kupuje stejný druh zákazníků také rodinné hatchbacky? To uvidíme už brzy.
autoweb.cz