Pagani Huayra Epitome s manuálem je konečně tady! Bude jediná na světě

Pagani představuje to, po čem bohatí zákazníci volají už přes deset let. Přivítejte historicky první hypersport Pagani Huayra se sedmistupňovou manuální převodovkou. Automobilka se však rozhodla, že ji vyrobí v jednom jediném exempláři na přání jednoho ze svých věrných zákazníků.
pagani_huayra_epitome_38-1100x618.jpgCelá galerie 9 Zdroj: Pagani

Italská továrna Pagani je slavná pro své vysoce exkluzivní hypersporty. Už od roku 2022 vyrábí svůj historicky třetí model Utopia, ale ani s nejnovějším pokračovatelem evoluce se nevzdává předcházející Huayry. A právě teď představuje opravdovou exkluzivitu vyrobenou na přání jediného šťastlivce. Huayra se sice vyrábí už od roku 2011, ale až nyní přijíždí na svět s tradiční manuální převodovkou.

Až do dnešních dnů se přitom silniční Huayra historicky vyráběla pouze se sedmistupňovým robotizovaným manuálem Xtrac, zatímco okruhové varianty Huayra R a Huayra R Evo jsou vybaveny závodní šestistupňovou sekvenční převodovkou.

Jmenuje se Huayra Epitome

Vůbec první Huayra s tradičním manuálem se představuje s oficiálním pojmenováním Huayra Epitome a vznikne v pouze jediném exempláři. Továrna Horacia Paganiho ji vyrobila na přání jednoho ze svých nejlepších zákazníků, který si už od začátku produkce modelu přál Huayru s klasickým manuálním řazením.

Sedmistupňová převodovka je spojena s dvakrát přeplňovaným šestilitrovým vidlicovým dvanáctiválcem M158 od Mercedesu-Benz AMG s maximálním výkonem 864 koní (635 kW). Ten se nadšeně vytáčí až do 6700 otáček za minutu. Nejvyšším výkonem tak jediná Huayra s manuálem na světě odpovídá svému modernějšímu nástupci Utopia.

Pagani uvádí, že se sedmistupňovou manuální převodovkou Xtrac umí hypersportovní Huayra vyvinout maximální rychlost 350 kilometrů v hodině a o svém dynamickém tempu dává okolnímu světu vědět skrz uřvaný zakázkový titanový výfuk.

Speciální jízdní režim do ulic Monaka

Inženýři při vývoji zohlednili i další přání svého zákazníka. Podle specifických přání mu upravili nastavení podvozku tak, aby Huayra byla komfortní při jeho pravidelných výletech okolo italského jezera Como nebo v ulicích Monaka. Nový nejměkčí jízdní režim „Super Soft“ funguje v rychlostech do 150 kilometrů v hodině. Vyšších rychlostech se unikátní Huayra automaticky přepíná do standardního jízdního režimu.

Spolu s manuální převodovkou Pagani vybavilo exkluzivní Huayru i upraveným designem s přepracovaným předním i zadním nárazníky a novými akcenty LED osvětlení. Karoserie z modře lakovaných uhlíkových vláken a zlatými detaily pak pyšně nese velké, avšak elegantní přítlačné křídlo na zádi.

Automobilka potvrzuje, že tato Huayra bude jediným kusem vyrobeným s manuální převodovkou a jen plánování a příprava výroby trvala devět měsíců. Samotná výroba jedinečného kusu trvala dalších deset měsíců a manuální převodovku pro Huayru si technici vypůjčili z novější utopie, kde už je standardní výbavou spolu se sedmistupňovým automatem.

27.7.2024 7:12| autor: Pavel Kyncl | zdroj: Pagani

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist