autoweb.cz > Pagani > Pagani Huayra > Pagani Huayra Epitome s manuálem je konečně tady! Bude jediná na světě
Pagani Huayra Epitome s manuálem je konečně tady! Bude jediná na světě
Italská továrna Pagani je slavná pro své vysoce exkluzivní hypersporty. Už od roku 2022 vyrábí svůj historicky třetí model Utopia, ale ani s nejnovějším pokračovatelem evoluce se nevzdává předcházející Huayry. A právě teď představuje opravdovou exkluzivitu vyrobenou na přání jediného šťastlivce. Huayra se sice vyrábí už od roku 2011, ale až nyní přijíždí na svět s tradiční manuální převodovkou.
Až do dnešních dnů se přitom silniční Huayra historicky vyráběla pouze se sedmistupňovým robotizovaným manuálem Xtrac, zatímco okruhové varianty Huayra R a Huayra R Evo jsou vybaveny závodní šestistupňovou sekvenční převodovkou.
Jmenuje se Huayra Epitome
Vůbec první Huayra s tradičním manuálem se představuje s oficiálním pojmenováním Huayra Epitome a vznikne v pouze jediném exempláři. Továrna Horacia Paganiho ji vyrobila na přání jednoho ze svých nejlepších zákazníků, který si už od začátku produkce modelu přál Huayru s klasickým manuálním řazením.
Sedmistupňová převodovka je spojena s dvakrát přeplňovaným šestilitrovým vidlicovým dvanáctiválcem M158 od Mercedesu-Benz AMG s maximálním výkonem 864 koní (635 kW). Ten se nadšeně vytáčí až do 6700 otáček za minutu. Nejvyšším výkonem tak jediná Huayra s manuálem na světě odpovídá svému modernějšímu nástupci Utopia.
Pagani uvádí, že se sedmistupňovou manuální převodovkou Xtrac umí hypersportovní Huayra vyvinout maximální rychlost 350 kilometrů v hodině a o svém dynamickém tempu dává okolnímu světu vědět skrz uřvaný zakázkový titanový výfuk.
Speciální jízdní režim do ulic Monaka
Inženýři při vývoji zohlednili i další přání svého zákazníka. Podle specifických přání mu upravili nastavení podvozku tak, aby Huayra byla komfortní při jeho pravidelných výletech okolo italského jezera Como nebo v ulicích Monaka. Nový nejměkčí jízdní režim „Super Soft“ funguje v rychlostech do 150 kilometrů v hodině. Vyšších rychlostech se unikátní Huayra automaticky přepíná do standardního jízdního režimu.
Testy sportovních vozů
Spolu s manuální převodovkou Pagani vybavilo exkluzivní Huayru i upraveným designem s přepracovaným předním i zadním nárazníky a novými akcenty LED osvětlení. Karoserie z modře lakovaných uhlíkových vláken a zlatými detaily pak pyšně nese velké, avšak elegantní přítlačné křídlo na zádi.
Automobilka potvrzuje, že tato Huayra bude jediným kusem vyrobeným s manuální převodovkou a jen plánování a příprava výroby trvala devět měsíců. Samotná výroba jedinečného kusu trvala dalších deset měsíců a manuální převodovku pro Huayru si technici vypůjčili z novější utopie, kde už je standardní výbavou spolu se sedmistupňovým automatem.