Pagani chystá menší supersport s osmiválcem

Pagani má poslední dobou napilno. Chystá dva nové supersporty a další rekordy.

Horacio Pagani, majitel a šéf automobilky, která staví jedny z nejúchvatnějších supersportů ve vesmíru, se poslední dobou nenudí. Výroba modelu Pagani Zonda, který se před několika dny zapsal s časem 6 minut a 47 sekund do historie jako nejrychlejší osobní auto na Nürburgringu, prakticky končí a výrobce pracuje na úplně novém nástupci, který má prozatím kódové označení C9.

Nyní se podařilo zjistit, že Pagani pracuje ještě na menším a „cenově dostupnějším“ supersportu, který by měl konkurovat například Ferrari 458 Italia či McLarenu MP4-12C. Bude se jednat o ultralehký celokarbonový model s osmiválcem, hmotnost prázdného auta bude nižší než jedna tuna!

Supersport C9 nahrazující Zondu dostane dvakrát přeplňovaný dvanáctiválec od AMG o výkonu přes 700 koní, menší model možná použije jednotku vycházející z té v Mercedesu SLR, tedy osmiválec s kompresorem. Jako pravděpodobnější se ale jeví použití atmosférického motoru o výkonu kolem 580 koní. Nový menší model by měl dorazit v roce 2015, dva roky po představení většího vlajkového modelu.

autoweb.cz

8.7.2010 6:20

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist