Facelift poškodil americkou legendu. Designér je na svoji práci pyšný

Bývalý designér Chevroletu odhalil důvod, proč Camaro modelového roku 2019 vypadá tak, jak vypadá.
2019-chevrolet-camaro-ss-1100x618.jpg Zdroj: Chevrolet

Když Chevrolet představil faceliftované Camaro pro modelový rok 2019, reakce veřejnosti nebyly pozitivní. Designéři se zbavili typické široké masky a nová maska chladiče měla podivný tvar a byla nalakována do kontrastní černé barvy. Reakce veřejnosti byla natolik špatná, že vedení koncernu General Motors urychlilo další facelift, který přišel po pouhém roce.

Tom Peters, bývalý designér General Motors zodpovědný za nehezký facelift Camara, se v rozhovoru pro magazín Muscle Cars and Trucks rozpovídal myšlence, s níž vznikal přepracovaný design. Cílem manažerů a návrhářů Chevroletu bylo dodat Camaru jedinečnost a více jej odlišit od minulých tvarů. Peters navíc říká, že mu přepracovaný vzhled líbil a nepřipadá mu to jako chyba.

Ačkoliv facelift vznikl s dobrou myšlenkou, nebyl dobře přijat. Bohužel to neskončilo pouze horším vzhledem, ale ošklivá příď se odrazila i na meziročním poklesu prodejů. Rok 2018, během něhož byl rozporuplný facelift představen, byl nejhorším prodejním rokem moderního Camara.

Chevroletu Camaro se bohužel nedaří ani po urychleném posledním faceliftu, protože během letošního roku klesl zájem zákazníků o dalších 3,4 %. Kdysi úspěšné znovuzrozené Camaro opět stojí nad propastí a je možné, že další generace nevznikne. General Motors uvádí, že Camaro možná nenávratně zmizí v roce 2023, kdy bude končit prodej aktuálního modelu.

12.8.2019 8:18| autor: Lukáš Volšický | zdroj: Motor1

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist