autoweb.cz > Žhavé novinky o autech > Osahali jsme si novou Škodu Superb ještě před premiérou. Nabídne verzi liftback, šest pohonných jednotek a přitažlivý vzhled
Osahali jsme si novou Škodu Superb ještě před premiérou. Nabídne verzi liftback, šest pohonných jednotek a přitažlivý vzhled
Historie Škoda Superb sahá až do roku 1934, kdy byl poprvé představen model Škoda 640 Superb. Ten byl vyráběn továrně v Mladé Boleslavi a rychle se stal známým pro svou elegantní a špičkovou konstrukci. Jméno „Superb“ bylo vybráno s cílem vyjádřit vynikající kvalitu a vlastnosti vozu. A jak šel čas, tak Superb svému jménu dělal čest a evidentně bude i nadále, protože to, co Škodovka včera představila, je zase posun dopředu, co se týká vizuálu i motorizace. Z toho asi lze pochopit, že se nám Superb velmi zamlouvá a už se těšíme, jak si ho vyzkoušíme.
Čisté linie a sexy barvy
Jak to tak bývá, s příchodem nové generace, přichází i změna exteriéru. Inovovala se maska, která je nyní osmihranná, změnilo se logo na přídi, které je vyvedené v matném chromu, který je mimochodem typické jak pro Superb, tak pro nedávno představený Kodiaq. Změnu doznaly i lišty na předním nárazníku. Zmiňovaná barva dominuje i nápisu Škoda, který je umístěn na víku zavazadlového prostoru. Novinkou jsou i světlomety, které v určité výbavě můžete mít matrixové – logicky v té nejvyšší Laurin&Klement jsou již v základu.
Jinak jsou světla složena z ledkových modulů, které jsou dva. Dole pod nimi najdete tenký LED pásek ve tvaru písmene „L“, který svým vzhledem připomíná ledový kvádr a sdružuje funkce parkovacího světla, světla pro denní svícení a ukazatele směru. V zadní partii došlo též ke změně u světel, které jsou výrazně užší než u předchozí generace a jejich část zasahuje do pátých dveří a napodobuje písmeno C.
Obě verze, jak liftback, tak kombi jsou nyní delší a vyšší, ale rozvor náprav se nezměnil. I aerodynamika je vylepšená. Kromě zkoseného čelního skla dostaly modely optimálnější křivku linie střechy a vylepšený byl i spoiler pátých dveří, který je u verze kombi doplněn bočními finlety. Kromě toho si designéři pohráli i s detaily – přepracovali vnější zpětná zrcátka, A-sloupky s dešťovými deflektory a přední nárazník se vzduchovými kanály.
Každá automobilka si je moc dobře vědoma, že pokud chce získat zákazníka, musí mu dát vybrat i z široké nabídky nejen výbav, ale také barev. Proto Superb přichází v 6 nových barvách – jednou z nich je i jakási žlutá Ice Tea, kterou můžete vidět na fotkách. Tady se Škodovka opravdu trefila do výjimečnosti, protože ta barva je skutečně ojedinělá a velmi přitažlivá.
Přesunutý volič převodovky a chytré ovladače = nová Škodovka
Uvnitř je to opět hra nových prvků, se kterými jsme se setkali už u Kodiaqu. Dominuje zde volně stojící obrazovka infotainmentu a nová středová konzole, kde absentuje volič automatické převodovky, který se přesunul doprava pod volant. „Ovládání dotykové obrazovky infotainmentu s úhlopříčkou 10″ nebo 13″ palců je snadné a pohodlné díky opěrce ruky. Standardní infotainment s centrálním dotykovým displejem o úhlopříčce 10″ nabízí příjem rádia DAB+ a ovládání gesty nebo hlasem. Infotainment s obrazovkou o úhlopříčce 13″ nabízí funkce navigace nebo online rádia. 10″ virtuální kokpit je součástí standardní výbavy,“ osvětluje možnosti displeje designér Škody Auto.
I tady Škodovka využila své nové multifunkční ovladače, které se ovládají otáčením a stiskem, přičemž každý z nich má v sobě zabudovaný digitální barevný displej o průměru 32 mm. Ovladače umožňují rychlý přístup k mnoha funkcím. Levým a pravým (pro řidiče a spolujezdce) lze nastavit teplotu v interiéru, vyhřívání nebo ventilaci sedadel. Aktuální funkce každého multifunkčního ovladače se zobrazuje na displeji, funkci lze měnit jeho stisknutím. Řidič si může prostřednictvím prostředního multifunkčního ovladače nakonfigurovat ovládání až čtyř funkcí.
Další Škodovky
Nezapomíná se ani na Simply Clever prvky, které jsou reprezentovány novými odkládacími kapsami na chytré telefony pro cestující vzadu a nová posuvná zadní středová loketní opěrka se dvěma integrovanými držáky na nápoje a držákem na tablet. Nechybí nově ani elektricky ovládaný kryt zavazadlového prostoru u verze kombi.
A co najdete pod kapotou?
Novým základním motorem pro model Superb je zážehový motor 1,5 TSI o výkonu 110 kW – 150 koní s mild-hybridní technologií. Poprvé je v Superbu použit 48V řemenem poháněný startér-generátor a 48V lithium-iontová baterie. V praxi to znamená, že energii, kterou si auto vytvoří rekuperací může pomoci spalovacímu motoru elektrickým boostem nebo s ním můžete plachtit bez toho, abyste měli aktivovaný motor. A co další jednotky? Superb je k dispozici s dalšími dvěma benzinovými motory a dvěma naftovými motory. Stejně jako 1,5 TSI jsou všechny spojeny se sedmistupňovou automatickou převodovkou. Dva benzinové agregáty 2,0 TSI mají výkon 150 kW (204 k) a ve vrcholném modelu 195 kW (265 k). Dva naftové motory 2,0 TDI mají výkon 110 kW (150 k) a 142 kW (193 k). Poslední jmenovaný a vrcholný benzinový motor jsou standardně dodávány s pohonem všech kol.
Závěr?
Superb bude i nadále modelem, který bude českého zákazníka bavit, a to i napříč vyšší ceně, kterou logicky u takového modelu očekáváme. Bude se stále jednat o luxusní automobil s přitažlivým vzhledem, s motorizací blízké českému srdci (aka ten diesel tu pořád je) a bude hrát na notu všem, kteří milují nové technologie. A o to tady jde – pokračovat v budování českého love brandu i pro novou mladší generaci. Nám se nový Superb líbí. Je jiný. Hlavně uvnitř, a o to vám při cestování a samotné jízdě jde především. O pocit bezpečí a pohodlí a luxusu.