Opel RAK e: 25 haléřů na kilometr

Není víc než studií, ale jezdí levně. Váží 380 kilogramů a s 50 koni výkonu zvládne 100 km na jedno nabití baterie s kapacitou 5 kWh.

Německá značka je nejstarší z celého portfolia General Motors, už v roce 1862 vyrobila svůj první seci stroj a k autům se dostala rok před koncem devatenáctého století. Minulost automobilu zná Opel lépe než kdo jiný. Jeho názor na budoucnost je proto v jistém smyslu velmi cenný. Jak vypadá, ilustruje koncept RAK e, představený ve Frankfurtu.

Jméno není zvolené náhodně, Opel už v roce 1928 postavil studii RAK 2. Proudnicový stroj poháněl raketový motor na tuhá paliva. Stejně jako tehdy, také moderní RAK má „pohon budoucnosti“. Jen to tentokrát není raketa, ale elektromotor, proto si říká RAK e.Malý stroj se dvema sedadly za sebou pohání padesát koní. Futuristický Opel je lehký (380 kg) a aerodynamický, takže mu 5 kWh energie v bateriích vystačí na sto kilometrů jízdy. Němci tvrdí, že provozní náklady spojené s palivem (elektřinou) leží pod hranicí jednoho eura na sto kilometrů, neboli pětadvaceti haléřů na kilometr. Netěšte se však, že si RAK e v dohledné době koupíte. Jeho šance na sériovou produkci jsou v příštích letech přesně a dokonale nulové.

V galerii najdete také fotky třídveřové Astry GTC, která byla ve Frankfurtu vystavená po boku RAK e.

autoweb.cz

15.9.2011 3:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist