Opel Corsa (výroba 2000 – 2006)

Třetí generace Opelu Corsa patří mezi levné a přitom stále pohledné malé vozy. Radost bude dělat hlavně těm, co zvolí motorizaci s rozumem.

RADOSTI
Nízké pořizovací ceny ojetin, nízká spotřeba paliva, dobré jízdní vlastnosti, velice úsporný turbodiesel 1.3 CDTi.

STAROSTI
Hlučnější a slabší diesely DI a DTI, často vyběhaný turbodiesel 1.3 CDTi, slabý benzinový tříválec 1.0 12V.

Opel Corsa, konkurent mladoboleslavské Škody Fabia, vyjel ve své třetí generaci pod označením C v roce 2000 a na trhu se udržel šest let. Nejprve byl malý opel ale nabízen výhradně ve třídveřovém provedení, praktičtější pětidveřový hatchback se dostal ke slovu až v roce 2001. To je postup, který by dnes již asi nikdo neaplikoval, protože o pětidveřové varianty je zájem mezi motoristy výrazně vyšší a je v zájmu každého výrobce nový model co nejvíce prodávat.

Vůz jednoduchých avšak celkem líbivých tvarů osloví spíše méně náročné řidiče. Základní výbava nebyla zrovna nějak rozsáhlá a mnoho vozidel na trhu nenabízí prvky, na které jsou dnes motoristé zvyklí. Taková auta se ale na druhou stranu prodávají za nízké částky. Kdo by chtěl dobře vybavený automobil, v případě Corsy C bude asi muset více hledat a spíše uspěje u vozidla pocházejícího z individuálního dovozu.

Interiér rozměrově odpovídá malému vozu, vyloženě těsno tu není, ale roztahovat se zde také nebudete. Ke kladům patří celkem pohodlná sedadla a přehledná palubní deska. Ta nese tvary typické pro opely z dané doby, ani dnes ale nevypadá špatně.


Zavazadlový prostor je dobře přístupný a skladný, svým objemem 260 litrů jej můžeme ohodnotit ale maximálně jako průměrný. Na nejlepší vozy ve třídě ani náhodou nestačí, a to ani pokud budeme brát v úvahu automobily přibližně stejného stáří. Avšak motorista, který vybírá malý hatchback, určitě nemá na zavazadelník přehnané požadavky. Pro takové jsou jiná auta.

Tužší naladění podvozku potěší v zatáčkách, kde zajišťuje vozidlu dobré držení jízdní stopy. Totéž platí, pokud dojde k náhlému vyhýbacímu manévru, i v tomto případě si Corsa třetí generace vede dobře. Přitom cestovní komfort není vůbec špatný, tedy pokud je podvozek ojetého automobilu v dobré kondici. Celkově snadné ovládání pak ocení i začínající motoristé, kterým nezřídka přijdou vhod i kompaktní rozměry.

Nabídka motorizací začíná benzinovým tříválcem 1.0 12V disponujícím výkonem 43 nebo 44 kW. To je opravdu málo a Corsa s tímto motorem je skutečný lenoch. Také z hlediska kultivovanosti běhu není tříválec nejlepší volbou, i když proti tříválcům HTP v konkurenční Fabii působí tento litrový agregát o něco vyváženěji.

Opel Corsa (od 2006)

Ojetá auta | vydáno 26. 2. 2012

Lepší volbu jednoznačně představuje silnější čtyřválec 1.2 16V o výkonu 55 kW nebo ještě čilejší čtrnáctistovka. Ta má výkon 66 kW. Pohonná jednotka 1.8 16V/92 kW si s malou Corsou dokáže pěkně pohrát, ale její spotřeba není zcela ideální.

Turbodiesel 1.7 DI/48 kW postrádá několik koní a stejně jako silnější 1.7 DTI/55 kW se neřadí mezi nejspolehlivější agregáty. Nejvýkonnější naftový motor 1.7 CDTi/74 kW nepotkáte často, nejde ale o špatnou volbu. Za to pozor na známý 1.3 CDTi/51 kW pocházející od italské automobilky Fiat. Nezřídka jej totiž pronásledují závažné problémy.

Jedná se zejména o vysokou spotřebu oleje, potíže s turbem, vstřikovači nebo dokonce přidírání. „Setkat se můžete s vůlemi na přední nápravě, vyskytují se častěji u automobilů s těžším turbodieselem o objemu 1,7 litru, který přirozeně více zatěžuje zavěšení předních kol,“ vysvětluje Jindřich Topol, manažer výkupu AAA AUTO.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Také benzinové motory nebo naftové sedmnáctistovky někdy trápí únik motorového oleje, známé jsou ale i případy úniků převodového oleje. Pozor také na poruchy elektroinstalace v palubní desce. Jindřich Topol nabádá k důkladné prověrce elektrické výbavy: „Častým problémem je rozsypaný nebo nedopisující displej umístěný uprostřed palubní desky, vyzkoušejte také funkčnost originální autorádia a veškeré další výbavy.“

Známá je koroze výfuku, avšak někdy ji můžete nalézt i na některých místech karoserie. „Občas se najde vůz s volnými závěsy dveří nebo se zvlněnými brzdovými kotouči,“ upozorňuje na další známé nedostatky zástupce AAA AUTO. Corsa se také může potýkat s netěsným vodním čerpadlem, vyskytují se závady alternátoru nebo stěračů. Nejde zkrátka o bezproblémový automobil a tak je důkladný výběr ojetiny nutností, i pokud budete hledat mezi staršími a tedy levnějšími exempláři.

Ve zpětném zrcátku
2000 – Opel Corsa třetí generace uveden na trh ve třídveřové karoserii typu hatchback, se zážehovým tříválcem 1.0 12V/43 kW, čtyřválci 1.2 16V/55 kW, 1.4 16V/66 kW, 1.8 16V/92 kW a turbodiesely 1.7 DI/48 kW a 1.7 DTI/55 kW.
2001 – uvedena pětidveřová varianta hatchback, nově v nabídce pětistupňová automatická převodovka Easytronic.
2004 – facelift modelu, nové turbodiesely 1.3 CDTi/51 kW pocházející od italské automobilky Fiat a 1.7 CDTi/74 kW.
2006 – ukončení výroby a nahrazení Corsou čtvrté generace pod označením D.

Bezpečnost dle Euro NCAP
Bariérovou zkoušku Euro NCAP prošel Opel Corsa třetí generace v roce 2002. Za ochranu posádky při nárazu získal čtyři hvězdičky z pěti možných, bezpečnost dětí cestujících v autosedačkách se tehdy ještě samostatně nehodnotila. Ohleduplnost při střetu s chodcem byla ohodnocena ziskem pouhé jedné hvězdy ze čtyř možných.

30.12.2015 6:30| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist