autoweb.cz > Opel > Opel Corsa > Opel Corsa (výroba 2000 – 2006)
Opel Corsa (výroba 2000 – 2006)
RADOSTI
Nízké pořizovací ceny ojetin, nízká spotřeba paliva, dobré jízdní vlastnosti, velice úsporný turbodiesel 1.3 CDTi.
STAROSTI
Hlučnější a slabší diesely DI a DTI, často vyběhaný turbodiesel 1.3 CDTi, slabý benzinový tříválec 1.0 12V.
Opel Corsa, konkurent mladoboleslavské Škody Fabia, vyjel ve své třetí generaci pod označením C v roce 2000 a na trhu se udržel šest let. Nejprve byl malý opel ale nabízen výhradně ve třídveřovém provedení, praktičtější pětidveřový hatchback se dostal ke slovu až v roce 2001. To je postup, který by dnes již asi nikdo neaplikoval, protože o pětidveřové varianty je zájem mezi motoristy výrazně vyšší a je v zájmu každého výrobce nový model co nejvíce prodávat.
Vůz jednoduchých avšak celkem líbivých tvarů osloví spíše méně náročné řidiče. Základní výbava nebyla zrovna nějak rozsáhlá a mnoho vozidel na trhu nenabízí prvky, na které jsou dnes motoristé zvyklí. Taková auta se ale na druhou stranu prodávají za nízké částky. Kdo by chtěl dobře vybavený automobil, v případě Corsy C bude asi muset více hledat a spíše uspěje u vozidla pocházejícího z individuálního dovozu.
Interiér rozměrově odpovídá malému vozu, vyloženě těsno tu není, ale roztahovat se zde také nebudete. Ke kladům patří celkem pohodlná sedadla a přehledná palubní deska. Ta nese tvary typické pro opely z dané doby, ani dnes ale nevypadá špatně.
Zavazadlový prostor je dobře přístupný a skladný, svým objemem 260 litrů jej můžeme ohodnotit ale maximálně jako průměrný. Na nejlepší vozy ve třídě ani náhodou nestačí, a to ani pokud budeme brát v úvahu automobily přibližně stejného stáří. Avšak motorista, který vybírá malý hatchback, určitě nemá na zavazadelník přehnané požadavky. Pro takové jsou jiná auta.
Tužší naladění podvozku potěší v zatáčkách, kde zajišťuje vozidlu dobré držení jízdní stopy. Totéž platí, pokud dojde k náhlému vyhýbacímu manévru, i v tomto případě si Corsa třetí generace vede dobře. Přitom cestovní komfort není vůbec špatný, tedy pokud je podvozek ojetého automobilu v dobré kondici. Celkově snadné ovládání pak ocení i začínající motoristé, kterým nezřídka přijdou vhod i kompaktní rozměry.
Nabídka motorizací začíná benzinovým tříválcem 1.0 12V disponujícím výkonem 43 nebo 44 kW. To je opravdu málo a Corsa s tímto motorem je skutečný lenoch. Také z hlediska kultivovanosti běhu není tříválec nejlepší volbou, i když proti tříválcům HTP v konkurenční Fabii působí tento litrový agregát o něco vyváženěji.
Lepší volbu jednoznačně představuje silnější čtyřválec 1.2 16V o výkonu 55 kW nebo ještě čilejší čtrnáctistovka. Ta má výkon 66 kW. Pohonná jednotka 1.8 16V/92 kW si s malou Corsou dokáže pěkně pohrát, ale její spotřeba není zcela ideální.
Turbodiesel 1.7 DI/48 kW postrádá několik koní a stejně jako silnější 1.7 DTI/55 kW se neřadí mezi nejspolehlivější agregáty. Nejvýkonnější naftový motor 1.7 CDTi/74 kW nepotkáte často, nejde ale o špatnou volbu. Za to pozor na známý 1.3 CDTi/51 kW pocházející od italské automobilky Fiat. Nezřídka jej totiž pronásledují závažné problémy.
Jedná se zejména o vysokou spotřebu oleje, potíže s turbem, vstřikovači nebo dokonce přidírání. „Setkat se můžete s vůlemi na přední nápravě, vyskytují se častěji u automobilů s těžším turbodieselem o objemu 1,7 litru, který přirozeně více zatěžuje zavěšení předních kol,“ vysvětluje Jindřich Topol, manažer výkupu AAA AUTO.
Také benzinové motory nebo naftové sedmnáctistovky někdy trápí únik motorového oleje, známé jsou ale i případy úniků převodového oleje. Pozor také na poruchy elektroinstalace v palubní desce. Jindřich Topol nabádá k důkladné prověrce elektrické výbavy: „Častým problémem je rozsypaný nebo nedopisující displej umístěný uprostřed palubní desky, vyzkoušejte také funkčnost originální autorádia a veškeré další výbavy.“
Známá je koroze výfuku, avšak někdy ji můžete nalézt i na některých místech karoserie. „Občas se najde vůz s volnými závěsy dveří nebo se zvlněnými brzdovými kotouči,“ upozorňuje na další známé nedostatky zástupce AAA AUTO. Corsa se také může potýkat s netěsným vodním čerpadlem, vyskytují se závady alternátoru nebo stěračů. Nejde zkrátka o bezproblémový automobil a tak je důkladný výběr ojetiny nutností, i pokud budete hledat mezi staršími a tedy levnějšími exempláři.
Ve zpětném zrcátku
2000 – Opel Corsa třetí generace uveden na trh ve třídveřové karoserii typu hatchback, se zážehovým tříválcem 1.0 12V/43 kW, čtyřválci 1.2 16V/55 kW, 1.4 16V/66 kW, 1.8 16V/92 kW a turbodiesely 1.7 DI/48 kW a 1.7 DTI/55 kW.
2001 – uvedena pětidveřová varianta hatchback, nově v nabídce pětistupňová automatická převodovka Easytronic.
2004 – facelift modelu, nové turbodiesely 1.3 CDTi/51 kW pocházející od italské automobilky Fiat a 1.7 CDTi/74 kW.
2006 – ukončení výroby a nahrazení Corsou čtvrté generace pod označením D.
Bezpečnost dle Euro NCAP
Bariérovou zkoušku Euro NCAP prošel Opel Corsa třetí generace v roce 2002. Za ochranu posádky při nárazu získal čtyři hvězdičky z pěti možných, bezpečnost dětí cestujících v autosedačkách se tehdy ještě samostatně nehodnotila. Ohleduplnost při střetu s chodcem byla ohodnocena ziskem pouhé jedné hvězdy ze čtyř možných.