Opel Astra Sports Tourer v Česku + první dojmy

Poslední generace Astry dostala druhou karosářskou verzi Sports Tourer a nyní přichází na náš trh. Na další modely se můžeme těšit.

Opel Astra s interním označením „I“ se doposud vyráběl pouze v provedení pětidveřový hatchback. Zájemci o kombi se museli spokojit s vozem předchozí generací „H,“ která se nyní nabízí s přídomkem Classic III. To se ale mění. Poslední generace právě dorazila na český trh i v provedení kombi. To dostalo označení Sports Tourer.

Až po B-sloupek karoserie je kombi stejné jako už dříve uvedený pětidveřový hatchback. Při pohledu z boku si nelze nevšimnout pro nové modely Opel charakteristického břitu, který zde opisuje prahy a stoupá před zadním kolem. Dynamický vzhled vozu, dodává také od B-sloupku se svažující horní linie oken. V interiéru ale žádné novinky proti hatchbacku nenajdete.Vůz rozměrově předčí domácí Škodu Octavia. Je širší, delší, vyšší, má i delší rozvor. Obří zavazadelník mladoboleslavského vozu sice nepředčí, s nabídkou 500 litrů se ale stydět nemusí. Zajímavost představuje roletka kryjící obsah kufru. Můžete ji zcela srolovat jako u jiných kombíků, nebo se dá jen zdvihnout výš (po ťuknutí do okraje vyjede sama), což pro běžnou nakládku stačí.

Opel Astra fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Opel Astra fotogalerie

V případě nutnosti přepravy většího nákladu přichází na řadu sklápění sedadel. Získáte tak celkový objem zavazadlového prostoru 1550 litrů. Sklopení samotných opěradel je velice snadné, stačí stisknout tlačítko. Pokud předtím odklopíte i sedáky, vytvoříte zcela rovnou ložnou plochu.

Nabídka pohonných jednotek začíná atmosférickou čtrnáctistovkou o výkonu 100 koní, nechybí přeplňovaná čtrnáctistovka disponující 120 nebo 140 koní, ani motory 1.6 16V (115 koní) a 1.6 Turbo (180 koní). Turbodiesely najdeme v ceníku čtyři. Základní motor 1.3 CDTi poskytuje výkon 95 koní a standardně využívá systém Start-Stop. Následují dvě vznětové sedmnáctistovky disponující výkony 110 a 125 koní. Vrchol mezi diesely pak představuje 2.0 CDTi o výkonu 160 koní.Dvě nejslabší zážehové motorizace a nejslabší vznětová jsou standardně montovány s pětistupňovou přímo řazenou převodovkou. Ostatní motory využívají šestikvalt. Na přání lze u vybraných pohonných jednotek montovat šestistupňovou automatickou převodovku.


V rámci prvního seznámení jsme se svezli dieselovou sedmnáctistovkou a silnějším vznětovým dvoulitrem. Ten působí kultivovaněji a k autu nám víc sednul. Sedmnáctistovka není špatná, ale ve vyšších otáčkách platí za hlučnější, má mírně drnčivý zvuk. To se projevuje při rozjíždění nebo předjíždění, kdy se ručička otáčkoměru šplhá výš.Agregát 2.0 CDTi ale i v těchto situacích běží měkce. Po výkonové stránce k němu nelze mít námitek a také přesné řazení se nám líbilo. Námi zkoušení automobil využíval adaptivního pérování FlexRide s nastavitelnou charakteristikou, které ještě zlepšuje chování automobilu na silnici. Ten využívá přední nápravy typu MacPherson a zadních vlečných ramen s torzní příčkou a Wattovým přímovodem. Ten koriguje boční síly působící na kola v zatáčkách.

Pérování velice dobře pohlcuje nerovnosti. Těžší příď si ale vybírá svou daň v zatáčkách v podobě určité nedotáčivosti (nepřekročila hranice našeho očekávání a pro vozy s pohonem předních kol a zejména těžším motorem je typická). Tu však zdatně pomáhá krotit briskní zásah stabilizačního systému.Držení jízdní stopy lze trochu zlepšit stiskem tlačítka Sport (opakem je tlačítko Tour). Pak Astra přitvrdí muziku. Kromě nastavení tlumičů se zněmí také reakce šrticí klapky a zkrátí se převod řízení. Výsledkem je celkově sportovnější dojem.

Kombi Sports Tourer ale není posledním přírůstkem do rodiny automobilů Opel Astra. Ještě letos se má objevit třídveřové provedení GTC (nejspíš už na ženevském autosalonu) a verze sedan. Podle našich informací se také pracuje na Astře se skládací střechou. Možná se objeví i užitkové provedení.

autoweb.cz

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivomotorová nafta
RozvodDOHC
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Uloženívpředu napříč
Zdvihový objem (cm3)1956
Vrtání x zdvih (mm)83,0 x 90,4
Převodovkašestistupňová manuální
Poháněná kolapřední
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)118 / 160 v 4000 ot./min.
Točivý moment (Nm)350 v 1750 ot./min.
0-100 km/h (s)9,5
Nejvyšší rychlost (km/h)212
Spotřeba paliva (l/100 km)6,5 / 4,4 / 5,1
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4698
Šířka (mm)1814
Výška (mm)1535
Rozvor náprav (mm)2685
Provozní hmotnost (kg)1393 - 1550
Celková hmotnost (kg)1960 - 2085
Zavazadlový prostor (l)500 - 1550
Ceny
Základní cena modelu357 900 Kč
Základní cena test. verze483 000 Kč
13.1.2011 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist