Opel Astra OPC Extreme (2014): 300 koní, minus 100 kg a ambice stát se králem ostrých hatchbacků

Německá divize koncernu GM poodhalila možného nástupce Fordu Focus RS koncem ledna, dnes jej představuje v plné parádě a že je na co se dívat.

Honda už poměrně dlouho slibuje ostrý hatchback, který by na Nordschleife rozstřelil čas momentálně nejrychlejšího sériového auta s pohonem přední nápravy, kterým je Renault Mégane RS. Japonský vůz se v podobě konceptu představí už v Ženevě, máme ale za to, že by skalp obou – tedy chystaného Civicu Type-R i francouzského stroje z Dieppe – mohl ukrást někdo třetí. Seznamte se s předprodukční Astrou OPC Extreme.


Automobilka s bleskem ve znaku mluví o nekompromisní konstrukci a tentokrát opravdu nemáme ani nejmenší důvod nevěřit či pochybovat, protože více než „běžné“ sportovní auto připomíná Astra OPC Extreme plnokrevný závodní speciál. Předně by vás asi mohlo zajímat, že se konstruktérům podařilo ve srovnání se standardním modelem snížit hmotnost o rovných 100 kg, takže bez obvykle udávaného euro-balastu by auto mělo vážit nějakých 1375 kg.

O částečně odlehčení se postaraly jednak hliníkové blatníky o váze pouhých 800 gramů, které nahradily ty původní ocelové vážící 2,2 kg, skutečný základ drastické diety však spočívá v masivním nasazení uhlíkových kompozitů a vykuchání interiéru. Z karbonu není vyrobena pouze kapota, střecha (místo 9,3 kg má teď jen 2,6 kg), aerodynamické křídlo, difuzor či spoilery, ale třeba i rozpěra přední nápravy, kryt motoru a z CFRP jsou dokonce devatenáctipalcová kola nazutá do gum o rozměru 245/35 R19.

Oproti klasickým hliníkovým diskům jsou tyto v součtu až o 20 kg lehčí a tudíž poměrně významně pomáhají zredukovat neodpruženou i rotující hmotu. Což se v tomto případě docela hodí, protože třeba přední brzdy mají průměr až 370 milimetrů a šestipístkové třmeny značky Brembo asi též nebudou z nejlehčích. A když už jsme v podbězích, vězte, že extrémní Opel pracuje s kompletně stavitelným podvozkem.

O motoru toho pořád moc nevíme, takže můžeme pouze zopakovat známá fakta. Podle Opelu má motor „přes 300 koní“ a zároveň prozradil, že vůz jako takový je „přímý derivát“ okruhové Astry OPC Cup. Také v jejím případě automobilka naznačuje „nejméně 300 koní při 5600 ot./min.“ a „točivý moment 400 Nm dostupný od 2500 do 4500 otáček“. Co rovněž potěší, je, že nebude chybět ani šestistupňový manuál napojený na mechanický samosvorný diferenciál.

Radikálně jinak vypadá také kabina prvního veřejně představeného exempláře. Super-Astra při přestavbě ztratila zadní sedačky a místo nich se v této části interiéru usadila bezpečnostní klec z ocelových trubek. Původní sportovní sedačky nahradily ještě štíhlejší a lehčí skořepiny Recaro s integrovanými šestibodovými bezpečnostními pásy Schroth a jako high-tech třešnička je zde volant vyztužený karbonem a čalouněný semišem v kombinaci s kontrastním žlutým šitím.

Nejlepší na tom všem samozřejmě je, že se Opel Astra OPC Extreme bude vyrábět, ačkoli nečekejte, že v nějaké zvlášť velké sérii. Ona ta cena s ohledem na použité technologie, materiály či komponenty asi nebude lidová.

26.2.2014 1:00| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist