autoweb.cz > Žhavé novinky o autech > Opel Astra HPC
Opel Astra HPC
V Paříži bude sice Opel mimo jiné vystavovat i první opravdu prosklenou střechu (model Panorama), ale větší pozornost na sebe pravděpodobně strhne koncept HPC, který má podle mnohých velmi blízko k tomu, co chce Opel s Astrou udělat v rámci svého sériového sportovního programu. Vývoj sportovních verzí s benzínovými i naftovými motory probíhá víceméně hlavně v Anglii používá upravených modelů Vauxhallů (tamní označení pro Opel) a dovežených australských Holdenů.
Astra HPC se však představí s levostranným řízením a není náhodou, že její označení má blízko k tradičně zavedené zkratce OPC. Opět jde o třídveřový hatchback s dvoulitrovým přeplňovaným benzínovým motorem, ale tentokrát s vynikajícími parametry, se kterými předstihne všechny současné motory ve své třídě. Točivý moment 310 Nm tvoří dnes u dvoulitrových turbomotorů standardní hodnotu, ale výkon 240 koní je daleko vpředu (Mégane Sport – 225 koní, Focus RS – 215 koní, Golf GTi – 200 koní, Impreza WRX – 225 koní) a rovnat se mu může jen Golf R32, který však k tomu potřebuje vidlicový šestiválec o objemu 3,2 litru.
Opel Astra fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Nejvyšší současnou úpravu dvoulitrového turba dává dnes Opel do svého nízkého dvoudveřového Speedsteru, ve kterém má výkon 200 koní. Bonus 40 koní navíc získal motor díky změnám v sání a výfuku, použitím zesílených komponentů, přepracované řídicí elektronice a změnám na samotném turbodmychadlu.
V mezičase se na trhu vedle současné Astry Turbo s výkonem 170 koní objeví i silnější verze s výkonem 200 koní a točivým momentem 262 Nm (mírně upravený motor ze Speedsteru). Po uvedení HPC do výroby tak Opel bude mít celkem tři různé úrovně výkonnosti, přičemž středně silné turbo by mohlo nést označení SRi.
V případě Astry HPC figuruje v předběžných tovární údajích u zrychlení z nuly na sto časový údaj “hluboko pod sedm sekund” a nejvyšší rychlost kolem 240 km/h.
Vedle základní Astry vypadá HPC o poznání sportovněji, a to nejen díky sníženému podvozku a devatenáctipalcovým ráfkům, ale také díky nižšímu a širšímu nárazníku vpředu i vzadu, novému výpletu čelní mřížky a hlubokým prahům. Zadní část karosérie nese nepřehlédnutelný střešní spoiler a ve spodní partii nárazníku i difuzor, což jsou oba prvky, které mají omezit vztlak ve vysokých rychlostech.
Nezvyklým prvkem je dvojice výfukových koncovek na obou stranách zadního nárazníku, což je detail, který si výrobci schovávají ve většině případů pro šesti- a víceválcové motory.
Interiér má všechny povinné atributy pro tento žánr a zahrnuje kožené sedačky Recaro v barvě karosérie, sportovně laděné přístroje, pěkný volant, pedály a řadicí páku.
Astra HPC se představí s podvozkem IDS, který je za příplatek k dostání i u stávajících modelů nové generace. Systém pracuje s elektronicky řízeným tlumením a při sportovním režimu ovlivňuje řadu funkcí celého auta. V případě HPC má být jeho nastavení ještě o něco sportovnější než u sériových modelů.
Astra HPC se má dostat do výroby nejdříve jako speciální model Vauxhall Astra VXR pro anglický trh, a to v polovině příštího roku. Její nástup na evropském trhu bychom mohli očekávat nejdéle s několikaměsíčním zpožděním.
redakce autoweb.cz