autoweb.cz > Opel > Opel Astra GTC Paris a pár úvah o OPC
Opel Astra GTC Paris a pár úvah o OPC
Prozatím je třídveřový Opel Astra pouze studií a jako taková se představí počátkem října v Paříži. Pokud si však odmyslíte trochu vizuálního dramatu, uvidíte zcela sériový model. Některé odvážnější prvky designu – například rozšířené blatníky – uvidíme na rychlém OPC. Třídveřové astry by měly vyrazit na trh ve druhé polovině příštího roku, a to včetně ostrých modelů. Vrcholné verze OPC by se to však týkat nemuselo. První produkční auta očekáváme v Ženevě.
Křivky Astry GTC Paris má na svědomí britský designér Mark Adams. Inspiraci čerpal ze všech nových modelů Opelu, například zahnutý prolis ve spodních partiích dveří je vypůjčený z Insignie – pětidveřová Astra jej totiž má obráceně. Tvar zrcátek i světel však silně připomíná ostatní astry a produkční auta budou samozřejmě z velké většiny sestavena z již existujících dílů.Dveře i zadní blatníky však nutně musí být nové. Astře GTC by proto mohly zůstat ostré zlomy, které zdobí boky konceptu. Jsou mnohem výraznější než u sériové pětidveřové Astry. Také přední nárazník s diodovými světly by mohl cestu do výroby přežít nezměněn. Jsme zvědavi na linii střechy. U konceptu se velmi odvážně svažuje už od předních sedadel, na rodinný hatchback možná příliš. Například Renault Mégane však vykročil stejně radikálně a Astra by se stísněnými zadními sedadly nebyla sama. Když už mluvíme o zadních sedadlech, Opel slibuje dost místa pro tři pasažéry, nikoli jen dva, jak začíná být u falešných kupé zvykem.
Opel Astra fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Pokud vám imponují kola GTC Paris, máte smůlu. Ze svého oblíbeného showroomu Opelu si je hned tak neodvezete. Vždyť stejných 21 palců mají obrovská kola limuzín Rolls-Royce Phantom. Jinak je ovšem podvozek konceptu připraven k výrobě. Konstruktéři použili produkční platformu se vzpěrami MacPherson vpředu a zkrutnou příčkou s wattovým přímovodem vzaduNedávno jsme informovali, že koncept GTC Paris dostane pohonné ústrojí chystaného OPC. Dramaticky nafouknuté blatníky působí ambiciózně, ale vyjádření Opelu přesvědčivé není. Astra na obrázku má přeplňovaný dvoulitr s přímým vstřikováním, manuální převodovku a „elektronický samosvorný diferenciál„. To zní jako rychlá kombinace, jenže ne dost. Vyvstává hned několik otázek.
Předně je tu problém s výkonem. U Opelu chtějí dostat OPC přes tři sta koní a na to je dvoulitr přeci jen malý. Ne že by nebylo možné vyždímat z podařeného čtyřválce číslo s trojkou na začátku, jenže to by se mohlo ošklivě podepsat na jeho spolehlivosti. Druhá věc je slovo elektronický, které ve spojení s diferenciálem nevěstí nic dobrého. Je možné, že Opel s mechanickým samosvorem jednoduše končí a bude jej suplovat pomocí stabilizace.
My však vsázíme na to (a doufáme), že v Rüsselsheimu příští rok vybalí jen něco jako Focus ST, s výkonem kolem 250 koní, a na OPC budou ještě pracovat. Vždyť nejrychlejší ostré hatchbacky se obvykle prodávají až ve druhé polovině životního cyklu modelů. S dvoulitrovým motorem v OPC problém nemáme, ale nějaký pořádný diferenciál by to chtělo.
autoweb.cz