autoweb.cz > Opel > Opel Astra > Opel Astra 1.4 Turbo
Opel Astra 1.4 Turbo
Dynamika 8
Chování na silnici 8
Provozní náklady 8
Praktičnost 8
X-Factor 8
Celkové hodnocení 8
Nový Opel Astra lze považovat za jedno z nejdůležitějších aut v historii Opelu vůbec. S velmi promyšleným designem, interiérem převzatým z Insignie, moderní výbavou se spoustou hraček a paletou nových pohonných jednotek má potenciál sesadit Volkswagen Golf z trůnu kompaktních hatchbacků.
Jak vypadá?
Popravdě řečeno jako menší Insignia. Zezadu ale trochu připomíná Mazdu 3, z tříčtvrtinového zadního pohledu zase Renault Mégane. Když přišla minulá generace Opelu Astra, její vzhled byl něčím výjimečným a takto vysoký faktor úžasu již nový model neopakuje. No, možná ale bude vyhrazen dokončované třídveřové variantě, která má, aspoň podle skic a špionážních fotek, zaútočit na Volkswagen Scirocco.
Jaká je uvnitř?
Skoro stejná jako Opel Insignia, zejména rozvržením palubní desky. Ale to neznamená, že by na tom bylo něco špatného. A hlavně to celé vypadá mnohem lépe než nudná a smutná rovná deska předchozího modelu. Díky měkčeným plastům, červenému podsvícení a decentním chromovaným detailům vypadá interiér docela prémiově a o několik světelných let lépe než tomu bylo v případě předchůdce.
Ačkoli je ale interiér na pohled zajímavější než ten v Golfu, kvalitou už se mu zas tak dobře rovnat nemůže. Ale to zjistíte, až se budete šťourat prstem tam, kam se normálně nepodíváte. Na první pohled a dojem jsou si tak oba rivalové celkem vyrovnaní.
Jak se s novou Astrou jezdí?
Pod kapotou jsme měli nový benzínový přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,4 l, který posílá na přední kola solidních 140 koní výkonu. První dojem z motoru je velmi dobrý. Nemá výrazný turboefekt a svou sílu dodává lineárně. Astře tak uděluje velmi slušnou dynamiku.
Co nás ale velmi překvapilo je způsob, jakým nový Opel Astra jezdí. Díky novému nastavení odpružení se na dálnici v komfortu vyrovná Golfu, ale ve vyšších rychlostech máte pocit, že auto začíná trochu plavat. Astře určitě pomůže i nastavitelný podvozek „FlexRide“, který známe z Insignie. V normálním režimu se podvozek neustále přizpůsobuje stylu jízdy, v režimu „Tour“ je velmi uvolněný a houpavý a režim „Sport“ pak všechno přitvrdí.
Opel Astra fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Stejně jako v Insignii se budíky zbarví dočervena, přiostří se reakce na plyn a řízení ztuhne. Bohužel, ve volantu není vůbec nic cítit a to je velká škoda, protože potenciál pobavit řidiče by jistý podvozek Astry měl. Jízda s Astrou tak není tolik zábavná, jak by mohla být.
Verdikt
Nejdřív se musíme svézt s Astrou pořádně na našich silnicích, proto tento výsledek chápejte spíš jako takovou malou nápovědu, co nás čeká.
Z nového Opelu Astra je rozhodně cítit, že udělal velký pokrok kupředu. Má moderní povedené motory a působí kvalitním dojmem, takže se klidně může s Volkswagenem Golf měřit. Je jen otázkou, co s Astrou udělá znáček Opelu, ale pokud nasadí české zastoupení zajímavou cenu, je na úspěch zaděláno.
autoweb.cz ve spolupráci s magazínem iMOTOR
Měření a technické údaje
Naměřené hodnoty | Opel Astra 1.4 Turbo |
---|---|
0-100 km/h (s) | 9,7 s |
Motor | |
Konstrukce | řadový čtyřválec |
Palivo | benzín |
Rozvod | DOHC |
Plnění | přeplňování turbodmychadlem |
Uložení | vpředu napříč |
Zdvihový objem (cm3) | 1398 |
Kompresní poměr | 9,5 : 1 |
Vrtání x zdvih (mm) | 73,4 x 82,6 |
Převodovka | šestistupňová manuální |
Poháněná kola | přední |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 103 kW/140 k v 4900 ot./min. |
Točivý moment (Nm) | 200 Nm od 1850 do 4900 ot./min. |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 205 km/h |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 7,8 / 4,8 / 5,9 l/100 km |
Objem nádrže (l) | 56 l |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4419 |
Šířka (mm) | 1814 |
Výška (mm) | 1510 |
Rozvor náprav (mm) | 2685 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 480 000 Kč (odhad) |