autoweb.cz > autosalon > Autosalon Ženeva > Opel Adam Rocks (2014): mini crossover oficiálně odhalen, v Ženevě ukáže litrové turbo
Opel Adam Rocks (2014): mini crossover oficiálně odhalen, v Ženevě ukáže litrové turbo
Blížící se Ženeva zažije další novou vlnu automobilových kříženců. Své příspěvky představí na výstavišti Palexpo třeba Citroën v podobě modelů C5 CrossTourer, C4 Cactus a konceptu Aventure, Škoda dorazí s druhou generací Octavia Scout, přítomen bude také Fiat Panda Cross a určitě můžeme očekávat i několik dalších, zatím neviděných strojů. Ke crossoverům, které statut utajení právě opustily, patří nově také sériový Opel Adam Rocks.
Malý oplastovaný hatchback bude nepochybně povědomý všem, kteří loni o tomto čase sledovali nejznámější švýcarskou automobilovou výstavu, a zaujal je stejnojmenný světle šedivý koncept. Pokud se vám skutečně líbil, patrně jen stěží budete protestovat proti vzhledu produkčního modelu. Rock vypadá na první pohled naprosto autenticky a to včetně ohromných osmnáctipalcových kol, pár detailů se však přeci jen změnilo.
Drsně se tvářící Opel Adam dostal oproti studii trochu jinak zpracovanou spodní část předního nárazníku, novou mřížku chladiče, konvenční mlhovky a koncovka výfuku byla ze středu přemístěna do strany. V interiéru novinky nás Opel příliš rozhlédnout nenechal, nicméně i z toho mála co jsme viděli je zřejmé, že kabina není ve srovnání s loňským předprodukčním modelem zásadně jiná. Koncept ozvláštňovalo kontrastní kožené čalounění a pár barevných ozdob a přesně tato kombinace bude za příplatek k mání i pro budoucí zákazníky.
Kapesní crossover s délkou jen 3,74 metru narostl do výšky o 15 mm a v jeho výbavě se bez příplatku objevuje kromě jiného například elektricky ovládaná plátěná střecha nazvaná Swing Top, takže z něj může být po vzoru Fiatu 500C něco jako polokabriolet. Podle Opelu trvá celá operace jen pět sekund. Součástí auta pak může být také systém automatického parkování a Opel se také pochlubil integrovaným operačním systémem Android. Zvláštní je, že byli do této transformace zapojeni nejen designéři, ale ke slovu se dostalo i oddělení konstrukce. Výrobce totiž tvrdí, že Rocks dostal nově naladěný podvozek a to včetně jiných tlumičů, pružin, geometrie zadní nápravy a více odezvy bychom se měli dočkat i v řízení.
Kromě výše uvedeného se pod kapotou tohoto vozu objevuje také nová pohonná jednotka, kterou jsme vám představili teprve včera. Jedná se o přímovstřikový tříválec Ecotec s turbodmychadlem a objemem 1,0 litru ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou. Dynamika takto vybaveného modelu známá není, víme ale, že v silnější verzi nabídne 115 koní (slabší 90 k) a nejvyšší točivý moment 166 newtonmetrů při 1800 otáčkách za minutu. Auto standardně posazené na sedmnáctkách anebo příplatkových osmnáctkách vykazuje podle normy NEDC průměrnou spotřebu 4,3 litru na 100 kilometrů, na reálná čísla ale budeme muset počkat až do osobního seznámení.
Příchodem kompaktního turbomotoru zbytek motorů ze hry nevypadává. Mini crossover bude k mání také s benzínovou dvanáctistovkou o výkonu 70 koní či atmosférickou čtrnáctistovkou s 87 a 100 koňmi. Diesel prozatím nečekejte.
Opel začne model Adam Rocks vyrábět v srpnu a prodej se rozjede ještě koncem léta, přičemž dealeři se vám budou snažit nabídnout jeden z osmnácti laků karoserie, jednu ze šesti samostatných barev střechy a na výběr budou také tři odstíny střešního plátna. Počítejte také s rozsáhlou individualizací kabiny. a pokud vám třeba nebude vyhovovat již zmiňovaný Android, můžete mít od Opelu Apple iOS i s hlasovým ovládáním a pokecem se Siri.