Omrkli jsme novou největší Toyotu. Odveze až sedm lidí nebo pět europalet

Nová Toyota Proace Max je pro japonskou značku premiérou na poli velkých užitkových vozů.
jk_20240724_tt_proace_max_0003-1100x618.jpgCelá galerie 14 Zdroj: Toyota

Jako historicky první velká nákladní dodávka značky doplňuje nová Toyota Proace Max modelovou řadu Proace, která v rámci portfolia užitkových vozidel dosud zahrnovala modely Proace a Proace City.

Proace Max se vyznačuje výrazným designem a jedinečným provedením přídě, která vůz odlišuje od sesterských vozidel koncernu Stellantis. Matně černou masku chladiče a 16palcová kola z lehké slitiny (pro výbavovou linii Comfort) doplňují full LED světlomety spolu s mlhovkami.

Uvnitř kabiny verze Comfort najdeme moderní 7palcový barevný digitální přístrojový štít, zatímco multimédia zobrazuje 10palcový dotykový displej.

Praktické velikosti, mimořádná nosnost

Nová Toyota Proace Max je k dispozici v různých délkách a velikostech, takže si každý zákazník může vybrat to, co vyhovuje jeho potřebám.

Skříňová verze je k dispozici v šesti velikostech se dvěma rozvory (3 450 mm a 4 035 mm) a třech délkách (5 413 mm, 5 998 mm a 6 363 mm) a třech výškách (2 254 mm, 2 524 mm a 2 764 mm). Ložný prostor se tak pohybuje od 10 do 17 m3, což v překladu znamená až pět europalet.

Kromě skříňového provedení je Proace Max z výroby k dispozici jako jedno- nebo třístranný sklápěč se sklopnými bočnicemi, vč. volitelných verzí Crew Cab s druhou řadou sedadel. Celkem tak Crew Cab odveze až sedm členů posádky (tři vpředu plus čtyři vzadu).

Podívejte se na videotest obytné Toyoty Proace Verso Nomad

Maximální hmotnost se pohybuje od 3 300 do 3 500 kg u verze s naftovým motorem a 3 500 či 4 250 kg u elektrických pohonů (v závislosti na konfiguraci).

Elektrická Toyota Proace Max dominuje své třídě s užitečným zatížením 1 500 kg a tažnou kapacitou 2 400 kg (v závislosti na velikosti). Naftová verze má užitečné zatížení 1 425 kg a tažnou kapacitu 3 000 kg (v závislosti na zvolené kombinaci délky a výšky).

Nakládání a vykládání usnadňují zadní dveře bez snížené výšky, které mají praktický obdélníkový otvor o šířce 1 562 mm a výšce až 2 030 mm) s nízkou nákladovou hranou.

Poprvé se u Toyoty se dveře otevírají v úhlu 270 stupňů. Otvor posuvných bočních dveří je široký 1,25 m (pro pohodlné nakládání europalet).

Naftový i elektrický pohon

O pohon nové Toyoty Proace Max se starají naftové a elektrické motory.

Turbodiesel se šestistupňovou manuální nebo osmistupňovou automatickou převodovkou o výkonech 120 až 180 koní se pyšní nejlepšími parametry emisí CO2 ve třídě – začínají na 198 g/km (podle metodiky WLTP).

Elektrický pohon o výkonu 270 koní a točivém momentu 410 Nm slibuje díky akumulátoru o kapacitě 110 kWh dojezd až 420 km (podle metodiky WLTP).

Rychlonabíjení umožňuje až 150kW výkon, který stačí k dosažení 80 % kapacity za 55 minut. Pro domácí či spíše nabíjení na firemních stanovištích je dále k dispozici AC palubní nabíječka o výkonu 11 kW.

Jak naftové, tak elektrické provedení se pojí výhradně s pohonem předních kol, podobně jako valná většina vozů v segmentu velkých užitkových vozů.

6.9.2024 7:00| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist