Omlazené BMW X7 vás překvapí neotřelým vizuálem a nabídne luxusní svezení

Tenhle obří koráb vám poskytne více osobitosti, přidá k tomu větší špetku sportovního charakteru a ohromí vás množstvím použité digitalizace. Vítejte do specifického světa obřího SUV BMW X7.
20230514_113522-1100x618.jpgCelá galerie 28 Zdroj: Sabina Sarkisovová

Výjimečnost. Tak se dají v úplném začátku shrnout pocity z nové X7. Ostatně, co taky jiného k tomu říct, když se před vámi objeví automobil ve své vrcholové specifikaci, s osmiválcovým motorem, který si nese geny závodních speciálů a který má na délku přes 5 metrů.

Konečně jiné vizuální prvky

Pro mě je vždycky důležité, jak na mě automobil působí zvenku. A tady je to celkem pohádka. Tohle BMW je totiž jiné. Ne, nejedná se o záležitost s ledvinkami, které jsou zde mimochodem též moc hezky zpracované, ale o ony specifické světlomety a celkově nové uspořádání přední části.  Vůbec poprvé automobilka používá dělená světla, jejichž jedna část zajišťuje funkci denního svícení a druhá má „na starosti“ osvětlení silnice před vozem. A co že to znamená, ta „dělenost“? No, že jsou v oddělených modulech. V onom horním máte zmíněné denní svícení aka designové úzké „oči“, které přebírají také funkci směrových světel. Jejich světelné signály pulzují v rychlém sledu za sebou se slabší a silnější intenzitou a vyznačují se tak zajímavou podobou připomínající křivku EKG a pod nimi světla, která vám pomohou v noci nebo za špatného počasí.

Pohledu ze strany dominují výrazné prolisy a hrají si do noty s příplatkovým zeleným metalickým lakem Manhattan (32 tis. Kč). A impozantní pohled doplňují 23palcová BMW kola se sportovními pneumatiky (a tady už si sáhnete hluboko do kapsy, protože si za vše umístěné v podbězích doplatíte 100 tis. Kč). A nesmím zapomenout, že i ona délka přes 5 metrů a 7místné vnitřní uspořádání, které je z toho patrné, dává na odiv, že v téhle „lodi“ bude pohodlně.

Výrazná záď

Zaujala mě i výrazná podoba zadní části, kde světlomety mají nově trojrozměrné provedení. LED svítilny jsou jaksi v prostředku „proťaté“ chromovou lištou, nad kterou se tkví označení modelu, logo automobilky a vše doplněné označením motorizace (M 60i). Celé to působí neotřelým dojmem, který dává smysl, je „vyhlazený“ a všechno si to společně sedá neskutečně dobře. Celou malebnost doplňují koncovky výfuku dělené ve stylu jedna koncovka – dva otvory.


Předchozí generace BMW X7


Jako v pohádce

A pokud máte pocit, že zvenku je ten luxus cítit z každé křivky karoserie, tak uvnitř budete přímo šokováni. Interiér na vás dýchne ihned pocitem lobby 6hvězdičkového hotelu. Všechno má své stanovené místo, dává smysl, a hlavně vážně dobře lícuje. Prvotně usedáte do celokožených sedaček, které kombinují slonovinovou barvu s šedivou. Sedáky jsou pohodlné jako to nejvyšperkovanější křeslo a nechybí vyhřívání jak těch předních, tak těch zadních. Co do pohodlí a použitých prémiových materiálů (protože i strop je čalouněn v Alcantaře) si nemáte na co stěžovat.

Řidičovu místu pak vévodí propojený pruh obrazovek – jak digitální displej přístrojovky ve velikosti 12,3 palce, tak větší obrazovka infotainmentu (14,9 palce). Tímto krokem se BMW zbavilo předchozího děleného rozložení a dívá se směrem do budoucnosti. V nejnovějším softwarovém řešení iDrive 8 pak máte možnost ovládat nastavení vozidla, navigaci a nespočet dalších funkcí. Na ono systémové uspořádání si musíte zprvu trochu zvykat, ale postupem času vám to přijde automatické, stejně jako otvírání dveří nebo ranní hygiena. Poté se středová obrazovka stane vaším novým osobním počítačem, protože na ni ovládáte střeva a fungovaní celého automobilu. Nastavení klimatizace si díky bohu zasloužilo ještě fyzická tlačítka, takže nemusíte po cestě složitě sahat na displej. Oproti tomu vyhřívání zadního a předního okna sice jakési tlačítko v pianinově černém pásu má, ale není orámované, takže se vám může omylem stát, že kliknete vedle.

Čistota řešení

Mezi řidičem a spolujezdcem pak najdete panel, jehož rozložení připomíná ovládání vesmírné lodi StarTrek. Volič automatické převodovky v podobě páky vystřídal decentní diamantový „posuvník“.  Diamantový otočný volič pak slouží k lepšímu pohybu a orientaci v infotainmentu. Vše doplněno samostatnými tlačítky pro volbu jízdního režimu, ruční brzdu, vypnutí stabilizace nebo nastavení výšky podvozku (přeci nepolezete do auta, když bude vyšponované úplně nahoru). Ten systém ovládání řízení a přidaných funkcí při jízdě mi v tomto uspořádání neskutečně vyhovuje. Jak jsem řekla, vše má svůj smysl a je na pravém místě.

Navíc, aby vám nechyběl sportovní pocit z jízdy, přidali designéři sportovní kožený volant s řadicími páčkami, který je součástí M paketu, jenž je protknut v interiéru, exteriéru, ale samozřejmě i pod kapotou vozu. M paket dělá vozy BMW vždy lepší.

A co ses týká prostoru, ani ti v třetí řadě nebudou mít problém s místem na nohy. Zavazadelník nabídne velkorysé místo a X7 nabídne i tlačítka, díky nimž můžete jedním stiskem buď všechna sedadla položit a vytvořit tak místo na plný kufr a zadní místa. Nebo jedním stiskem tlačítka s vyznačeným panáčkem a zkratkou MAX zvednete do pozoru všechna sedadla et voilá – sedí vás hned sedm. Elektronicky je ovládané i vysunutí koule. Spíš je otázka, co tu elektronicky ovládané není?

Letí to jako raketa

Pro X7 jsou nabízeny tři motorizace, které jsou propojeny s 48 V mild hybridní technologií. Mně se do ruky dostala ta nejvyšší a díky bohu za to. Protože to, jak tohle auto jede, je jedna velká symfonie. Ostatně, když se vám z pod kapoty ozývá zážehový osmiválec o objemu 4,4 litru se silou v podobě 530 koní, tak uznejte, koho srdce by nepookřálo. Nová osmistupňová převodovka Steptronic Sport pracuje bezchybně a dává znát, že ji němečtí inženýři naladili s citem pro jízdu. Protože rychlost a přesnost řazení je vážně něco. Navíc u ní můžete použít i funkci Sprint, když potřebujete opravdu svižně zrychlit. Převodovka tak automaticky zařadí nejnižší možný rychlostní stupeň (stačí k tomu podržet levou řadící páčku na pár okamžiků). Podvozek společně s pohonem se sepne do sportovního nastavení a dojde k elektrickému zvýšení výkonu mild hybridního systému. Dechberoucí.

Co se týká podvozku, vévodí mu inteligentní systém pohonu všech kol xDrive, ten využívá elektronicky řízenou vícelamelovou spojku k aktuálnímu rozdělení výkonu mezi přední a zadní nápravou. V praxi to funguje tak, že si auto samo říká, kdy zapojit jednotlivé nápravy k práci, přičemž primárně je zapojena náprava zadní. Díky této spojce se eliminuje tendence jak k přetáčivosti, tak nedotáčivosti. Pod rukama řidiče je pak cítit ta stoprocentní kontrola nad vozem, lehkost řízení a spolehlivost.

Vzduchový podvozek vás pak drží nejen při ostřeji říznuté zatáčce, ale cestujícím uvnitř dává na komfortu a kromě pohodlí, nepřenáší dovnitř ani akustické nečistoty. České silnice plné výmolů taky pro novou X7 nejsou problém, jen, pokud si auto budete kupovat, zvolte si spíš 21palcová kola. Budou s podvozkem mnohem lépe spolupracovat. Pamatujte, že funkce je mnohem víc než líbivý vizuál.

Pokud si chcete tento koráb silnic pořídit, buďte připraveni z kapsy vytáhnout necelé 4 miliony korun, samozřejmě ve vrcholové výbavě s M paketem. Jinak začnete na 3,3 milionech. Do kapsy budete muset sahat i při tankování, protože můj testovaný kus si vzal při kombinované spotřeba 12,2 litru. Ale všechno za ty peníze stojí, protože neexistuje lepšího vyladění všech systému, než je tady v X7. Radost z něj budete mít jako jednotlivec i jako rodina. Potěšení přinese kliďasům, i sportovně laděným motoristům. Je to vůz plný emocí. Doufám, že to tak zůstane.

27.6.2023 7:33| autor: Sabina Sarkisovová

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist