Oficiálně: Porsche 918 Spyder jde do výroby!

Hybridní supersport od Porsche přilákal tolik zájemců, že automobilka nemá jinou možnost. Musí ho vyrábět.

Porsche 918 Spyder se představilo na autosalonu v Ženevě a způsobilo doslova poprask. Nikdo to totiž nečekal. Dlouho se mluvilo o tom, že Porsche postaví auto s motorem ze závodního speciálu Porsche RS Spyder, ale nepočítalo se s tím, že se auto objeví tak brzy a že dostane hybridní pohon.

Jak Porsche tvrdí, elektromotory a akumulátory nejsou pod kapotou Porsche 918 Spyder proto, aby snižovaly emise (i když to samozřejmě umí), ale hlavně proto, aby zvedaly výkony. K pohonu totiž slouží osmiválec 3,8 l, který byl téměř bez úprav převzat ze závodního auta. Motor má výkon kolem 500 koní, baterky pak přidají dalších asi 200 koní.Sériová podoba se samozřejmě může trochu lišit a také se zřejmě zapracuje na pohonném ústrojí. Spalovací motor pravděpodobně odevzdá nižší výkon, ale aspoň déle vydrží. A hybridní pohon bude rovněž uzpůsoben použití v osobním autě. Celkový výkon by se ale i tak měl vyrovnat legendárnímu Porsche Carrera GT.

Aby se ale vyhovělo ekopomatencům, auto bude umět jezdit jen na elektřinu. Tím se radikálně sníží hluk, emise a spotřeba v městském provozu. Porsche hovoří o tom, že v kombinovaném režimu bude 918 Spyder umět jezdit za 3 l/100 km s emisemi 70 g/km CO2. Nás ale spíše zajímají hodnoty zrychlení a maximální rychlost. A samozřejmě i čas na Nordschleife. Na to si ale ještě počkáme.

Automobilka nyní zahajuje ve vývojovém centru ve Weissachu práce na sériovém autě a možná, že ho už koncem roku 2012 uvidíme. Je tohle budoucnost supersportů?

autoweb.cz​

29.7.2010 8:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist