autoweb.cz > Aston Martin > Nudíte se? Kupte si Aston Martin bicykl. Ne, to není vtip
Nudíte se? Kupte si Aston Martin bicykl. Ne, to není vtip
Značka Aston Martin a britský lídr ve výrobě titanových kol J.Laverack se spojili, aby vytvořili silniční kolo, které nemá obdoby. Nese velmi specifický a originální název: J.Laverack Aston Martin .1R.
Titan a karbon
Už na první pohled je zřejmé, že se jedná o velmi výjimečný kousek – hledáte spojovací šrouby v rámu? Nenajdete. Prim tu totiž hraje ona estetická „aston-martinská“ čistota. Stejná inovativnost je použita i v samotné výrobě šasi, kde se využívá 3D tiskárna pro výrobu titanových spojovacích částí. Ty spojují jednotlivé trubky vyrobené z uhlíkových vláken. Rám tak má výjimečnou pevnost a kombinuje kvalitu odezvy kola a pohodlí jízdy.
„Každá součástka je navržena tak, aby byla reprezentantem celku a dokonale se snoubila s okolními prvky a dosáhla tak nepřekonatelného stupně jednotnosti. Což považuji za základ „bezšroubového“ designu,“ říká o kole Oliver Laverack, spoluzakladatel společnosti na výrobu kol.
Kolu nechybí ani brzdové třmeny ve velmi vymazleném designu, které jsou integrované. Takže zde nenajdete žádné hadičky či odkryté kabely.
Krása je v detailu
A aby to nebylo jen tak, neprodává se samozřejmě jen jeden design. Aston Martin si pro zákazníky připravil svůj vlastní konfigurátor, kde si mohou navolit kompletně celé kolo a spárovat ho například s barvou svého Astona – bez legrace. Na kolech jsou totiž použity tytéž barvy, které se používají při výrobě automobilů této značky. Aston myslí i na akcenty brzdových třmenů nebo středů brzdových kotoučů, které mají speciální keramický povlak a lze je vybírat v bronzové nebo tlumeně černé barvě.
Testy sportovních vozů
Ačkoliv zakázková montáž není ve světě jízdních kol novinkou, u modeu Laverack Aston Martin .1R je tomu skutečně ještě jinak. Typickým znakem této filozofie je, že každý představec Sphyr – pojmenovaný po žraloku kladivounovi (Sphyrna) – bude 3D vytištěn z titanu podle individuální parametrů (výška/váha) každého majitele. Lze tak jednotlivý rozměr a zatížení specifikovat s naprostou přesností.
Nesmíme zapomenout, že inženýři kladou důraz na to, aby se na kole opravdu jezdilo – že není určeno pouze na výstavu. Bylo účelně navrženo s důrazem na výkon a zážitek z jízdy – stejně jako Aston Martin. Například integrované brzdy nesplňují pouze okrasný charakter – použití čtyř pístů oproti obvyklým dvěma poskytuje větší cit při samotném brzdění. Naopak šasi z titanu a uhlíkových vláken zajišťuje potřebnou tuhost, která se mění v závislosti na povrchu, po kterém jedete.
A cena? Tu Aston Martin neuvádí, ale na oficiálních stránkách výrobce kol můžete vyjádřit svůj zájem o tento model tím, že složíte zálohu… ta činí krásných 142 000 korun. No, nebude to levné kolo, ale pořád levnější než samotný Aston Martin.