autoweb.cz > Volkswagen > Volkswagen Golf > Nový Volkswagen Golf GTI Clubsport se představuje. Má až 300 koní a lehoučká kola
Nový Volkswagen Golf GTI Clubsport se představuje. Má až 300 koní a lehoučká kola
Nejprodávanější Volkswagen všech dob v letošním roce oslavuje jubilejní 50. výročí. Wolfsburgská automobilka si při příležitosti padesáti let od slavnostního představení vůbec prvního Volkswagenu Golf připravila celou řadu oslav a už začátkem letošního roku uvedla očekávaný facelift aktuální osmé generace. Novinka se teprve postupně dostává na evropský trh, ale Volkswagen na nic nečeká a postupně dává světu i populární sportovní verze. K již uvedenému standardnímu Golfu GTI a připravovanému vrcholnému Golfu R se právě teď přidává další derivát.
Volkswagen se zúčastnil letošní vytrvalostní čtyřiadvacetihodinovky na legendárním Nürburgringu, největší automobilové závodní události v Německu, aby tam oficiálně odhalil ještě sportovnější Volkswagen Golf GTI Clubsport, vycházející ze standardního GTI. Slavnostního představení se zúčastnil i slavný automobilový závodník Hans-Joachim Stuck, který z nejnovějšího clubsportu dokonce mohl strhnout plachtu.
Až 300 koní
Nový Volkswagen Golf GTI Clubsport i nadále zakládá na solidním koncernovém turbodmychadlem přeplňovaném dvoulitrovém čtyřválci 2.0 TSI s interním označením EA888 LK3 evo4 a vyvine maximální výkon 300 koní (221 kW) a vrcholný točivý moment 400 newtonmetrů. U modelů GTI je standardem pohon předních kol, ale clubsport umí svou velkou sílu přenést na asfalt, protože už tradičně je vybaven elektronicky ovládaným předním diferenciálem VAQ i progresivním řízením. V základní výbavě pak má i sportovní výfuk Akrapovič.
Novinka se bude prodávat výhradně se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG. Volkswagen uvádí, že nový Golf GTI Clubsport umí zrychlit z 0 na 100 km/h za 5,6 sekundy a standardně vyvine maximální rychlost 250 kilometrů v hodině. Náročnější řidiči však mohou sáhnout i po příplatkovém balíčku Race, s nímž clubsport dosahuje vyšší maximální rychlosti – až 269 kilometrů v hodině.
Adaptivní podvozek za příplatek
Elektronický adaptivní podvozek DCC (Dynamic Chassis Control) je v novém Volkswagenu Golf GTI Clubsport volitelnou výbavou za příplatek, ale všechny vozy budou už z výroby vybaveny novým jízdním režimem Special, s nímž by řidiči měli dosáhnout maximálních výkonů na technických závodních tratích, jako je právě německý Nürburgring.
Ze závodních okruhů
Nový Volkswagen Golf GTI Clubsport se zároveň představuje s vylepšeným exteriérovým designem a na oficiálních fotografiích se prezentuje v tradičních bílo-černých barvách. Automobilka jej vyrábí na 19palcových kolech a zákazníci si mohou vybrat mezi standardními koly Queenstown a volitelnými kovanými koly Warmenau. Ty díky nejmodernějším výrobním technologiím váží pouhých 8 kilogramů/kus.
Na evropském trhu se Volkswagen Golf GTI Clubsport začne prodávat později v tomto roce a vyjede na silnice s nejmodernější architekturou interiéru s novým 12,9“ dotykovým displejem a hlasovou asistentkou s umělou inteligencí zakládající na populárním chatbotu ChatGPT.