autoweb.cz > Maserati > Maserati MC20 > Nový supersport s trojzubcem ve znaku vzdá hold legendárnímu Stirlingu Mossovi
Nový supersport s trojzubcem ve znaku vzdá hold legendárnímu Stirlingu Mossovi
Nový supersportovní vůz Maserati MC20 vzdá hold Stirlingu Mossovi, legendárnímu automobilovému závodníku, který zemřel 12. dubna ve věku 90 let. Design nejnovějšího prototypu supersportu vychází z ikonického jednosedadlového vozu Maserati Eldorado, který sám Stirling Moss řídil při svém debutu v Monze v roce 1958 na závodě „Trofeo dei due Mondi“.
Značka s trojzubcem v logu si na připomínku tohoto skvělého britského řidiče vybrala příhodné datum, protože jeho vítězství v závodě Monaco F1 Grand Prix se odehrálo právě 13. května 1956 za volantem vozu Maserati 250F a mezi trofejemi tohoto šampióna skutečně vyniká. Jeho tehdejší vítězství je úžasné tím, že Moss v závodě vedl od prvního až do posledního ze 100 kol tohoto náročného klikatícího se monackého okruhu. Triumfální den značky Maserati završil francouzský řidič Jean Behra, který se – taktéž ve voze 250F – umístil třetí.
Moss během 66 velkých cen Formule 1 nasbíral 16 vítězství a je jedním z nejúspěšnějších řidičů, který ovšem nikdy nezískal titul mistra světa. Siru Stirlingovi tento titul nejednou unikl doslova o fous – na druhém místě skončil čtyřikrát a na třetím třikrát. Právě proto se mu přezdívalo „král bez koruny“. V sezóně 1956 a v některých závodech sezóny 1957 seděl Moss za volantem Maserati 250F („jeho oblíbeného“, jak ho občas nazýval) a dokázal ho porazit pouze Juan Manual Fangio. Kromě toho tento Argentinec v roce 1957 Mosse porazil za volantem jiného vozu 250F, což stvrdilo spolehlivost a výjimečnost modenské značky.
Prostřednictvím tohoto prototypu MC20 s „podpisem“ sira Stirlinga Mosse chce značka Maserati vzdát hold jednomu z největších závodníků, který se zapsal do nejvýznamnějších příběhů světového motosportu. Seznam vozů Maserati řízených tímto britským řidičem zahrnuje i Tipo 60 Birdcage, Tipo 61 a 300 S.
Skutečnost, že se Maserati rozhodlo vzdát čest Stirlingu Mossovi právě prototypem MC20 není náhoda. Prostřednictvím tohoto modelu chce značka s trojzubcem v logu zdůraznit své sportovní poslání a především se po posledním vítězství světového šampionátu v roce 2010 vrátit na vedoucí pozici závodních okruhů s dalším výjimečným vozem.
Představení modelu MC20 je pro modenskou společnost významnou událostí nejen vzhledem k návratu na závodní okruhy, ale také proto, že se bude jednat o prví vůz s novým motorem 100% navrženým, vyvinutým a vyrobeným samotnou značkou Maserati.
Siru Stirlingu Mossovi by se nový model MC20 určitě líbil. Tento vůz plně ztělesňuje ty nejzásadnější hodnoty Maserati v oblasti výkonu, potěšení z řízení a inovací, které všechny modely značky s trojzubcem v logu nabízí.
Čtěte také: Alkohol a cigarety udávaly barvy závoďáků. První evropský sponzor ale vyráběl zmrzlinu