Nový Ruf Rodeo se inspiruje westernem. Tohle exkluzivní Porsche 911 můžete pořádně zaprášit v terénu

Původní koncept off-roadového Porsche 911 od malosériového výrobce se konečně posouvá do produkční formy. Tuhle novinku si užijete hlavně na polních a lesních cestách.
ruf_rodeo_55-1100x618.jpgCelá galerie 8 Zdroj: Ruf Automobile

Malá německá značka Ruf se v roce 1989 proslavila legendárním videem „Faszination am Nürburgring“. Na svou dobu extrémně silný Ruf CTR Yellowbird se v něm proháněl po asfaltu Zeleného pekla a doslova každou zatáčku projížděl řízeným smykem. To byl hlavní důvod, proč se značka v automobilových komunitách stala respektovaným úpravcem Porsche, který ve skutečnosti je nezávislou automobilkou a dnes vyrábí sporťáky od základu.

Automobilka založená Aloisem Rufem existuje až do dnešních dnů a je jedním z nejvýznamnějších hráčů na trhu s moderními restomody kultovního Porsche 911. V minulosti zaujala celou řadou přestaveb a při příležitosti letošního festivalu Monterey Car Week v Kalifornii odhalila další novinku, která vychází z konceptu uvedeného už v roce 2020. Přivítejte produkční Ruf Rodeo.

Inspirace rančem Ralpha Laurena

Nejnovější evoluce už tradičně zakládá na karbonovém monokoku s karbonovými panely karoserie, jaké se ukrývají pod typickým designem Porsche 911, jež na novince doplňují specifické stylingové prvky vycházející z výbavy soutěžních speciálů pro rallye. Na zádi pak najdeme ikonický spoiler „Ducktail“ převzatý ze sportovní Carrery RS 2.7 ze sedmdesátých let.

Nepochybně zajímavější je sportovní interiér, protože ten se inspiruje westernovým rančem módního návrháře Ralpha Laurena v Coloradu. Téma divokého západu v něm ztělesňuje záplava hnědé kůže na palubní desce, středové konzole, dveřních panelech a sedadlech. Zbytek čalounění tvoří unikátní mozaika, kterou dokonce najdeme i na stropě. Ruf Rodeo tak vypadá jako auto, jež by kovbojové mohli mít jako náhradu koní.

Plochý šestiválec, manuál a čtyřkolka

A těch je v útrobách vozu obrovské stádo. Srdcem tohoto restomodu je tradiční vodou chlazený přeplňovaný 3,6litrový plochý šestiválec s hliníkovým blokem i hlavou a mazáním se suchou klikovou skříní. I díky tomu vyvine maximální výkon 610 koní a vrcholný točivý moment 700 newtonmetrů. Na asfalt nebo prašné cesty jej přenáší skrze puristický šestistupňový manuál a pohon všech kol s dvojicí samosvorných diferenciálů.

Automobilka sice neuvádí čas pro akceleraci z nuly na stovku, ale říká, že Rodeo jezdí maximální rychlostí 250 kilometrů v hodině. K tomu mu dopomáhá i lehká konstrukce z uhlíkových vláken, díky níž váží pouhých 1 250 kilogramů. Zvýšený podvozek zakládá na lichoběžníkovém push-rod zavěšení, aktivních tlumičích a 18“ kolech v terénních pneumatikách Goodyear.

Oranžový Ruf Rodeo se staromódním westernovým interiérem je přitom jen malou ukázkou toho, co si zákazníci mohou objednat. Automobilka totiž umožňuje rozsáhlou individualizaci, aby jim splnila i ta nejmenší přání. Oficiální cena vozu zatím nebyla zveřejněna, ale první kousky by se měly objevit v garážích nadšených klientů už v příštím roce.

11.9.2024 7:07| autor: Pavel Kyncl | zdroj: Ruf Automobile

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist