Nový Renault Espace (2015) je na českém trhu, začíná na 769 tisících za 1.6 dCi se 130 koňmi

Tři šestnáctistovky, dvě převodovky a výlučně pohon předních kol s možností mít natáčení zadní nápravy - to je ve zkratce nová generace modelu Espace.

Pokud jste až dosud vážně zvažovali nákup nové generace Renaultu Espace (oficiálně odhalené loni na podzim), v tuto chvíli to už nemusí být pouze virtuální výběr na základě obrázků z internetu. Francouzská novinka je právě od dnešního dne v prodeji a můžete se na ni zajet podívat k dealerům, případně také proběhnout těchto pár řádků, které by vám mohli pomoci v rozhodování, jestli nový Espace koupit či nikoli.

Čekáte-li další klasické jednoprostorové MPV, tedy cosi, na čem si předchozí čtyři generace skutečně zakládaly, dost možná budete mít s tímto vozem menší problém. Ačkoli je délka nového modelu na milimetr shodná s předchůdcem (tedy 4857 mm) a prodloužení rozvoru o 16 mm také nelze považovat za zásadní změnu, nový Espace již není klasickým MPV. Přísně vzato je jeho karoserie v tuto chvíli dvouprostorová a značné snížení výšky (skoro o 70 mm) může za to, že auto teď naživo vypadá spíše jako přizvednutý kombík ve stylu Subaru Outback než van.

Překvapivé to asi není, konec konců Renault již delší dobu naznačoval, že se Espace změní na crossover, měli byste ovšem vědět, že pouze svým zevnějškem a nikoli technikou. Přestože v minulosti se tato modelová řada s pohonem všech kol vyráběla, ta nejnovější 4×4 nenabídne. Základem vozu je modulární platforma CMF, přičemž zadní zavěšení tvoří pouze jednoduchá torzní příčka s vlečenými rameny. Dvě vyšší výbavy Zen a Initiale Paris nicméně bude možné mít s řízením kol zadní nápravy (u první za příplatek 50 tisíc, u druhé sériově).

Design exteriéru vám popisovat nebudeme, pokud ho považujete za důležitý, přes dvě stovky fotografií v galerii vám nepochybně řekne mnohem více než jakákoli slova. Co za zvláštní zmínku asi stojí, je několik konstrukčních a stylistických detailů v kabině.

Pozice za volantem je pořád mírně vyvýšená a pracoviště řidiče se na první pohled zdá být maximálně zjednodušené. Může za to především na výšku postavená dotyková obrazovka s uhlopříčkou o délce 8,7“ na středové (v případě dvouspojkové převodovky EDC „plovoucí“) konzole a ovládací rozhraní Multi-sense umožňující komplexně ovládat multimédia na palubě, respektive měnit nastavení vozu. Řidič má k dispozici celkem pět režimů (komfortní, sportovní, eco, standardní a individuální) a podle zvolené výbavy je možné měnit nastavení převodovky, řízením, odezvy motoru, adaptivních tlumičů, systému natáčení všech kol 4Control, osvětlení a přizpůsobí se také zvuk motoru uměle podbarvený akustickým generátorem, výkon klimatizace či masážní sedadla.

Renault uvádí mezigeneračně úsporu hmotnosti až 250 kg, což je společně se snahou snížit pokuty za emise CO2 hlavním důvodem významného downsizingu nabízených pohonných jednotek. Jinak řečeno – Espace nekoupíte s větším motorem než s čtyřválcovou šestnáctistovkou. Ta benzínová má výkon 200 koní a nejvyšší točivý moment 280 newtonmetrů. Pořídíte ji pouze se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou EDC, která zajistí akceleraci z 0 na 100 km/h za 8,6 sekundy a maximální rychlost 211 km/h. Cena? K mání je za nejméně 869 tisíc ve výbavě Zen, nejvyšší Initiale Paris stojí 1 009 900 Kč.

Diesel 1.6 dCi bude v prodeji ve dvou výkonových variantách. Slabší model má 130 koní a 320 Nm, zatímco silnější provedení 160 koňských sil a 380 newtonmetů. První model se kombinuje výlučně se šestistupňovým manuálem a lze jej mít od 769 tisíc v základní výbavě Life, druhý pro změnu s EDC a můžete jej zakoupit pouze od prostřední výbavy Zen za 919 tisíc korun. Vůbec nejdražší Renault Espace 1.6 dCi EDC se 160 koňmi stojí bez dalších příplatkových položek 1 059 900 Kč.

18.3.2015 3:25| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist