autoweb.cz > Peugeot > Peugeot 308 > Nový Peugeot 308 zblízka: Parádní hatchback, který budete chtít
Nový Peugeot 308 zblízka: Parádní hatchback, který budete chtít
Peugeot 308 je nejžhavější novinkou francouzské automobilky. Kompaktní hatchback míří hlavně proti letitému bestselleru v podobě Golfu a sesterské Astře, se kterou sdílí techniku. Třistaosmička však skrývá trumfy v rukávě, především velmi atraktivní design.
Konečně jsme měli krátkou příležitost prohlédnout si nový Peugeot 308 naživo alespoň při statické prezentaci. A musím uznat, že auto vypadá opravdu parádně. Tohle je určitě nejkrásnější hatchback segmentu C, který si můžete aktuálně koupit.
Zvenku zaujme parádní metalický odstín zelená Olivine, ve kterém se 308 prezentuje na většině tiskových fotografií. Dobrou a poněkud nečekanou zprávou je, že barva je součástí standardní výbavy a je tedy zcela bez příplatku, takže v nejlepší možné formě budeme vídat hodně třistaosmiček.
Senzační je taktéž agresivní bodykit výbavového stupně GT Pack, který Peugeot nejčastěji prezentuje. Předním části dominují LED světla s typickým světelným podpisem ve formě lvích drápů a maskou chladiče s novým znakem.
Zadní partie se vyznačují dominantním rozkročeným postojem se svalnatými boky a úzkými koncovými světly, opět s typickým světelným podpisem. Právě zezadu vypadá nový 308 opravdu skvěle a je to jeden z mála vozů, který budete mile rádi pouštět, aby vás předjeli. A pak se jich dlouho držet.
To ostatně nebude snadná práce, jelikož Peugeot 308 přijíždí se slušnou náloží koníků pod kapotou. Základem je tradiční paleta benzinových motorů 1.2 PureTech 110 a 130, které neurazí, a nafťáků 1.5 BlueHDi 130, volit však můžete ještě potentní verzi Hybrid 180 a Hybrid 225, která slibuje úsporné i sportovní svezení zároveň.
Bohužel vyzkoušet auto zpoza volantu nebylo možné, na to si budeme muset počkat ještě na dynamickou prezentaci, nicméně ze zkušeností z ostatních Peugeotů mohu už nyní směle prohlásit, že nový Peugeot 308 rozhodně bude jezdit velmi dobře.
Prozatím si musím vystačit pouze se statickými dojmy za volantem. A je to typický moderní Peugeot. Interiéru dominuje architektura i-Cockpit, který mnohým nesedí, ale mně padne dobře. Malý dvouramenný volant je příjemný do ruky a pozice za ním je velmi příjemná.
Sedačku si můžete položit hezky nízko, menší průměr volantu působí sportovně a výhled přes jeho vrchní hranu na nádherné digitální budíky je akorát, pokud měříte kolem 185 cm. Palubní deska orientovaná na řidiče a vysoký středový tunel pak vytvářejí útulný pocit. Jo, odsud se bude nová 308 řídit fakt pěkně.
Středový displej multimédií vypadá krásně stejně jako spodní pruh digitálních tlačítek hlavní nabídky. Pod ním pak najdete základní fyzická tlačítka s nejdůležitějšími funkcemi klimatizace, výstražná světla a otočný knoflík hlasitosti audiosystému. Designově je to opravdu krása.
Potěší i rozměrná bezdrátová nabíječka, na které si dobijete i skutečně velký telefon. A nová třistaosmička nezklame ani z praktického hlediska. Zadní sedadla nabízejí dost místa pro dospělé jedince na hlavu, ramena i kolena.
Peugeot 308 pořídíte od 525 000 Kč s motorem 1.2 PureTech 110 a šestistupňovou manuální převodovkou ve výbavě Active Pack. Později dorazí mild-hybridní verze a chystá se i 100% elektrická varianta. Prodej startuje v lednu a první kusy již dorazily do České republiky.