Nový Peugeot 3008 je konečně v Česku! Za 749 tisíc korun nabízí spoustu muziky

Nový Peugeot 3008 se konečně prodává v Česku. S novým designem s charakteristickou světelnou signaturou lvích drápů má i novou platformu a nabídne hned tři elektrické verze.
peugeote-3008-1100x618.jpgCelá galerie 11 Zdroj: Peugeot

Úspěšný Peugeot 3008 je jedním z nejprodávanějších kompaktních SUV na evropském trhu, a právě teď vstupuje do nové éry. V Česku se oficiálně začíná prodávat nejnovější generace, která je vůbec prvním modelem značky zakládajícím na zcela nové modulární architektuře STLA Medium skupiny Stellantis. S novým technickým i technologickým základem Francouzi chtějí pomoci hlavně čistě elektrické verzi E-3008, která slibuje dojezd až 680 kilometrů, rychlejší nabíjení, pokročilejší jízdní vlastnosti i online služby.

Nový Peugeot 3008 se vyrábí výhradně v továrně v Sochaux ve Francii. V Česku se bude prodávat ve dvou stupních výbavy Allure a GT a postupně nabídne až tři elektrické pohony, mild-hybrid i plug-in hybrid. Aktuálně však na náš trh vstupuje pouze se dvěma dostupnými motorizacemi.

Hned tři elektrické verze

Základem modelu u nás je nová mild-hybridní jednotka Hybrid 136 e-DCS6 o 100 kW (136 koní) a elektrickou alternativou je čistě elektrický pohon s maximálním výkonem 157 kW (210 koní) a relativně velkým vysokonapěťovým akumulátorem s kapacitou 73 kWh. Ze všech nabízených typů pohonu bude však nabídka těch elektrických v budoucnu největší a už brzy se můžeme těšit na další dvě motorizace.

VIDEO SEM

K již prodávanému základnímu elektromobilu s jedním elektromotorem a dojezdem 524 kilometrů se později přidá i varianta s pohonem všech kol prostřednictvím dvou elektromotorů s kombinovanými 240 kW (320 koňmi) a dojezdem až 527 kilometrů. Pro potřeby co nejdelšího maximálního dojezdu se pak v nabídce objeví i elektromobil s jedním elektromotorem o 170 kW (230 koních) a dojezdem 680 kilometrů.

Technickým základem všech elektrických verzí je moderní 400voltová architektura s vysokonapěťovou lithium-iontovou baterií 400 V s chemickým složením NMC (nikl, mangan a kobalt). Elektromobily se mohou pyšnit i rychlým stejnosměrným nabíjením s maximálním výkonem až 160 kW, což umožňuje dobít baterii vozu E-3008 z 20 na 80 procent, a to u verze se standardním dojezdem za 30 minut a u verze s dlouhým dojezdem za méně než 30 minut.

Ve výbavě všech vozů se objevuje i tepelné čerpadlo k efektivnějšímu teplotnímu komfortu i šetření energie v akumulátoru, funkce V2L (vehicle-to-load), díky níž může vysokonapěťová baterie sloužit jako zdroj elektřiny pro externí elektrické spotřebiče, i tříúrovňové rekuperační brzdění pro zpětné využití tepelné energie ze zpomalování.

Dvojice hybridů

K již představenému mild-hybridnímu spalovacímu tříválci Hybrid 136 e-DCS6 s novou šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou se později připojí i nabíjecí plug-in hybrid. Ten zakládá na benzinovém motoru o 100 kW (150 koních) a doplňuje jej elektromotorem o výkonu 92 kW (125 koní) a lithium-ion baterií s užitečnou kapacitou 21 kWh. Slibuje kombinovanou spotřebu paliva v cyklu WLTP okolo 1 l/100 km a čistě na elektřinu ujede až 85 kilometrů.

Kompletně nový i-Cockpit

Už všechny vozy značky Peugeot jsou vybaveny inovativní architekturou interiéru i-Cockpit, která se ve zcela novém provedení objevuje i v nové generaci modelu 3008. Nově je architektura Panoramic i-Cockpit tvořena zakřiveným 21“ plovoucím panoramatickým displejem spojujícím digitální přístrojový štít s dotykovým infotainmentem. Plovoucí efekt podtrhuje speciální LED ambientní osvětlení pod displejem.

Peugeot novinku doplňuje i individualizovatelnými digitálními dotykovými tlačítky i-Toggles, nově přesunutým voličem výhradní automatické převodovky na palubní desku i novým kompaktním volantem s dotykovými ovládacími prvky. Budete za ním sedět v komfortních předních sedadlech s prestižním certifikátem AGR, uděleným německým sdružením lékařů a fyzioterapeutů podporující výzkum v oblasti prevence bolestí zad.

Nový Peugeot 3008 se už prodává v Česku a první verze jsou k dispozici za následující ceny: Hybridní verze Hybrid 136 e-DCS6 v základní výbavě Allure stojí 749 000 Kč, v luxusnější výbavě GT stojí 859 000 Kč. Za základní elektrickou verzi s elektromotorem o 157 kW pak zaplatíte 1 119 000 Kč ve výbavě Allure a 1 239 000 Kč za pokročilejší výbavu GT.

20.6.2024 12:33| autor: Pavel Kyncl | zdroj: Peugeot

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist