Nový Nissan GT-R (R36) vydoluje z hybridního ústrojí 800 koní

Nová generace japonského superauta se bude spoléhat na hybridní ústrojí. To by mělo výkon vyhnat až někam k osmi stovkám koní.

Nejnovější zprávy z Japonska odhalují některé nové detaily o připravovaném Nissanu GT-R (R36). O použití hybridního pohonu se mluvilo už před časem, a protože se ani doteď informace nezměnily, je elektromotor na palubě godzilly téměř jistotou.

O drtivé výkony se ale bude pořád v hlavní míře starat vidlicový šestiválec vycházející ze stávajícího motoru VR38DETT, který by měl produkovat přibližně 580 koní. K němu se připojí regenerativní hybridní systém typu KERS s výkonem 250 koní, vyvinutý společně s týmem F1 Williams a dvorním tunerem Nismo.

Celkově by se mělo GT-R podívat až na 800 koní, což by mělo vyústit ve zrychlení z 0 na 100 km/h za 2,7 sekundy, zdolání 400m za 10 sekund a maximální rychlostí 340 km/h. Hrubou silou tak bude GT-R dohánět to, co oproti současné puristické verzi Nismo bude ztrácet na hmotnosti.

Cena by se měla podle japonského magazínu, odkud pochází i povedená ilustrace v titulce, pohybovat mezi 120 – 150 tisíci dolary. To v českých korunách znamená rozpětí od 2,35 do 2,95 milionu.

13.3.2014 2:10| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist