Nový model Golf Plus

Má kompletně přepracovanou karosérii a uvnitř tolik místa, že připomíná více Touran než klasický hatchback.

Na jaře příštího roku se ve výrobní řadě Golfu objeví nová varianta, která s ním sice sdílí veškerou techniku, ale zabaluje jí do vlastní upravené karosérie. Nová verze se jmenuje Golf Plus a narostla hlavně do výšky – v porovnání s klasickým Golfem skoro o deset centimetrů. Vedle plnohodnotného MPV Touranu je však stále o pět centimetrů nižší.

S řadovým provedením Golfu nemá Plus společný žádný karosářský díl, a i když se mu přirozeně podobá hlavně čelní maskou, má jiný tvar nejen kapoty, dveří a střechy, ale i předních a zadních světel.

Nosným tématem interiéru je důraz na větší prostornost. Zadní sedačky jsou proto posuvné v rozmezí 16 cm a dají se i sklopit, čímž se vytvoří skoro rovný úložný prostor. Středové opěradlo je sklopné dopředu a lze ho použít jako odkládací plochu či loketní opěrku. Vzhledem ke zvednuté střeše je nad předními i zadními sedáky celý metr prostoru.

Podle pozice zadních sedadel se objem kufru pohybuje od 395 do 505 litrů, po jejich sklopení naroste na 1450 litrů. Zavazadlový prostor má navíc dvojité dno pro úschovu cenných věcí.

Volkswagen Golf fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Volkswagen Golf fotogalerie

Stejně jako sériový Golf bude i verze plus k dostání ve třech úrovních výbavy, ve které bude možné za příplatek získat i DVD přehrávač a středový konektor na 230 V pro nabíjení přenosné elektroniky.

Golf Plus se na trhu uvede dvěma benzínovými a dvěma turbodieselovými motory. Pro základní verzi se počítá s benzínovým 1,4 l s výkonem 75 koní, silnější 1,6 FSI s přímým vstřikováním bude mít 115 koní a na rozdíl od výkonnějších verzí FSI nebude vyžadovat 98oktanový benzín.

V nabídce budou dále dva motory 1,9 TDi s výkony 105 a 140 koní, v průběhu roku 2005 se k nim připojí další tři motory, dva benzínové a jeden naftový.

Podle motoru budou v základní nabídce ručně řazené pěti- a šestistupňové převodovky, šestistupňový Tiptronic pro benzínové motory a převodovka DSG pro naftové verze budou za příplatek.

redakce autoweb.cz

3.12.2004 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist