autoweb.cz > Tiskové zprávy > Nový Mercedes-AMG CLE kupé přináší to nejlepší ze sportovního prostředí a umě vše kombinuje s prostorností
Nový Mercedes-AMG CLE kupé přináší to nejlepší ze sportovního prostředí a umě vše kombinuje s prostorností
Nápadnými designovými prvky nového Mercedes-AMG CLE kupé jsou dlouhá kapota motoru s ventilačním otvorem vpředu a dva charakteristicky vystupující profily, nazývané powerdomy. Sportovní styl podtrhuje výrazně skloněné čelní sklo a dozadu se plynule svažující střecha. Prostor pro cestující je posunutý více dozadu a uzavírá jej ploché zadní okno, na něj navazuje krátká a dynamicky střižená záď.
Přední nárazník je v prostřední části vyvýšen (čím vytváří decentní křídlo ve tvaru písmene A). Tím je zajištěn přívod většího množství vzduchu do motorového prostoru. Týká se to i vnějších vstupů vzduchu se dvěma příčnými lamelami. Při pohledu z boku jsou nejvíce patrné výrazně pojaté hrany. Rozšířené přední a zadní blatníky, široký rozchod kol (+58 mm vpředu a +75 mm vzadu ve srovnání s výchozím kupé Mercedes‑Benz) a standardně 19palcová kola přispívají k celkově sportovnější vizáži. Na přání jsou k dispozici 20palcové ráfky.
Zadní světlomety vzájemně propojuje tmavě červený designový prvek, který zdůrazňuje šířku zadní části vozu. Vizuálními lákadly jsou dále dvojité kulaté koncovky výfuku, které jsou harmonicky integrovány do zadního nárazníku. Jejich tvar v oblasti za podběhy rovněž přispívá ke zlepšení aerodynamiky a účinnějšímu proudění vzduchu. Odtrhová hrana na víku zavazadlového prostoru je lakována v barvě karoserie, volitelně je k dispozici také v černé barvě jako součást sady AMG Styling.
Na přání dodávaná sada AMG Styling obsahuje ještě sportovnější doplňky. Zahrnuje další prvky na předním a zadním nárazníku, výraznější spoiler na víku zavazadlového prostoru a difuzor mezi koncovkami výfuků. Pro další individualizaci jsou k dispozici sady AMG Night a AMG carbon exteriér.
Červená v interiéru
Jedním z vrcholných doplňků uvnitř vozu jsou integrální sedadla s čalouněním z umělé kůže ARTICO/černého mikrovlákna MICROCUT se speciálním vzorem pro AMG a červeným kontrastním prošíváním. Kombinují sportovní styl s vynikající boční oporou. Mezi další zajímavé prvky interiéru patří červené bezpečnostní pásy a lesklé karbonové obložení. Na přání je k dispozici široká nabídka koženého čalounění, včetně kůže Nappa. V jejím případě je do předních opěrek hlavy vytlačen plastický emblém AMG.
Volitelná sportovní sedadla AMG Performance se vyznačují zejména výraznějšími sedáky, které nabízejí ještě lepší boční oporu. Vertikální otvory dodávají atraktivní vizáž, ale také šetří hmotnost a umožňují lepší odvětrání v oblasti zad. Pokud jsou sedadla čalouněna kůží Nappa, jsou otvory zvýrazněny kontrastní barvou.
Řadový šestiválec s integrovaným startér-generátorem a elektrickým kompresorem
Nový vůz CLE 53 4MATIC+ kupé využívá zásadně modernizovanou verzi třílitrového řadového přeplňovaného šestiválce M 256. Vylepšené provedení vysoce výkonného motoru, označovaného jako M 256M, zaujme především optimalizovanými spalovacími prostory s přepracovanými sacími a výfukovými kanály, novými pístními kroužky, optimalizovaným vstřikováním paliva a novým výfukovým turbodmychadlem. Ve spojení s novým elektrickým kompresorem došlo ke zvýšení plnicího tlaku o 0,4 baru na 1,5 baru a tím vzrostl točivý moment na 560 Nm při trvalém zatížení a až 600 Nm během overboostu po dobu až 12 sekund.
Ještě důležitější než vrcholná hodnota točivého momentu je průběh jeho křivky a celkově rychlejší odezva motoru díky zdokonalenému elektrickému přídavnému kompresoru. Ten nyní může být zapojen téměř nepřetržitě po mnohem delší dobu. Řidič jeho přínos pocítí zejména ve středních otáčkách. Díky tomu bylo možné použít také větší výfukové turbodmychadlo pro vyšší špičkový výkon.
Elektronicky omezená nejvyšší rychlost 250 km/h může být s volitelnou sadou AMG Driver zvýšena na 270 km/h. Vysoce výkonný brzdový systém AMG je přizpůsoben výkonu a jízdní dynamice vozu CLE 53 kupé: na předních kolech jsou použity vnitřně chlazené děrované kotouče o rozměrech 370 x 36 mm se čtyřpístkovými pevnými třmeny a nápisem AMG, vzadu se používají vnitřně chlazené kotoučové brzdy o rozměrech 360 x 26 mm s jednopístkovými plovoucími třmeny.
Řadový šestiválec o objemu 3,0 l je spojen se samočinnou převodovkou AMG SPEEDSHIFT TCT 9G, která řidiče nadchne zkrácenými časy řazení, rychlými reakcemi, funkcí automatického meziplynu při podřazení a možností podřazení o více stupňů najednou. Nesmí chybět ani plně variabilní pohon všech kol a také podvozek AMG RIDE CONTROL vyvinutý v Affalterbachu, který se používá pro větší agilitu, neutrálnější chování v zatáčkách a účinnější trakci. Pérování s ocelovými pružinami se zvláště sportovním laděním a adaptivními nastavitelnými tlumiči kombinuje vynikající jízdní dynamiku s vysokým jízdním komfortem.A nakonec řízení kol zadní nápravy zajišťuje maximální úhel natočení 2,5 stupně. Až do této míry se zadní kola natáčejí v opačném směru než přední kola při rychlostech až 100 km/h (horní hranice se liší v závislosti na nastavení dynamické funkce AMG DYNAMICS).