Nový Mercedes-AMG C 63 S E PERFORMANCE mění pravidla hry. S „tažnou silou“ 680 koní se představí v Praze ve své exkluzivní premiéře.

Hybridizace“ se nevyhne žádnému z vysokovýkonných vozů. Mercedes to ale na svém dvoulitru, který je inspirovaný technikou vozů formule 1, dělá s grácií sobě vlastní.
22c0395_019-1100x618.jpgCelá galerie 10 Zdroj: Mercedes-AMG

Historie AMG, jež čítá 55 let petrolheadského a designového umění, se mění a prochází obrovskou technologickou změnou. Novinka s názvem Mercedes-AMG C 63 S E PERFORMANCE kombinuje přeplňovaný čtyřválec 2,0 litru se synchronním elektromotorem s permanentními magnety, vysokovýkonným akumulátorem s přímým chlazením jednotlivých článků a variabilním pohonem všech kol. Zrychlení tohoto brutálního stroje probíhá z 0 na 100 km/h během 3,4 sekundy.

Originalita výroby

Tento čtyřválec, který se může chlubit přízviskem „nejvýkonnější a sériově vyráběný“ se dává dohromady v Affalterbachu ručně! a na základě prinicipu One Man, One Engine – tedy jeden technik = jeden motor. Inovativní systém přeplňování elektrickým turbodmychadlem s plnícím tlakem až 2,6 baru je přímo odvozen z technologie, kterou používají současné monoposty formule 1. Jakou to má výhodu? Tím je zaručena spontánní reakce v celém rozsahu otáček.

Nic není jen na okrasu

Designéři nového AMG si s vizuálem vyhráli a veškeré aerodynamické úpravy zevnějšku jsou skutečné a funkční. A pak už je to pohádka, která skýtá dobrodružství v podobě prodlouženého rozvoru, přední části auta a rozšířenou karoserii.

V rámci podvozku na budoucí majitele čeká variabilní pohon všech kol AMG Performance 4MATIC+. Samostatná funkce „Drift Mode“, která umožňuje odpojení přední nápravy a nechybí aktivní aktivní řízení zadních kol.

V autě budou spokojeni jak pohodáři, tak sportovní nadšenci, a to hlavně proto, že lze zvolit z 8 různých jízdních režimů, které ovlivňují jízdy parametry v podobě, rychlosti reakce převodovky, tlumení podvozku nebo něco akustičtějšího v podobě zvuku motoru.


Mercedes-AMG vyrábí i další bestie:


Legenda pokračuje

„Vrcholný model Třídy C od Mercedes-AMG šel vždy svou vlastní cestou, ať už se jednalo specifický způsob přeplňování, počet válců nebo zdvihový objem motoru. Mercedes-AMG C 63 S E PERFORMANCE navazuje na původní model Mercedes-Benz C 36 AMG, který se v roce 1993 stal vůbec prvním sériovým projektem mateřské automobilky Mercedes-Benz a společnosti AMG, založené v roce 1967 pro vývoj závodních a vysoce výkonných vozů. Ve své době vstupní model do světa AMG s výkonem 206 kW se vyráběl v letech 1993 až 1997 a dodnes se jedná o žádaný youngtimer. V červnu 1996 model Mercedes-Benz C 36 AMG zahájil dlouhou tradici vozů z Affalterbachu, které v šampionátu formule 1 slouží jako safety car,“ doplňuje k modelu Josef Hlávka, tiskový mluvčí značky.

Premiéra pro Čechy

Ve své exkluzivní české premiéře se vůz představí na auto-moto výstavě Legendy na konci května v pražských Holešovicích.

 

12.4.2023 8:00| autor: Tomáš Malík | zdroj: Mercedes AMG

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist