Nový Lexus GS

Opravdu krásné tvary v kombinaci s nejnovější technologií a pohonem všech kol. Evropská konkurence by mohla mít s novou generací hodně starostí.

Začátkem března vstupuje na americkém trhu do prodeje nová generace Lexusu GS, která bude první ukázkou nastupujícího designového směru značky. Přesto, že jde o japonská auta, trh v USA je v podstatě jejich domácím prostředím, protože právě tam se Toyota rozhodal v osmdesátých letech uvést na svět svou luxusní divizi. V Japonsku se Lexus začal prodávat teprve v minulém roce.

Po tvarové stránce spojuje novou generaci GS s tou předchozí jen základní linie karosérie a čtyřotvorové řešení čelních světlometů. Ve všem jiném je nová verze odlišná, modernější a také mnohem poutavější. Lexus o ní mluví jako o luxusním sportovním sedanu a nový design to jen potvrzuje.

Lexus GS velká fotogalerie

Lexus GS fotogalerie

Zpracování a výbava interiéru je v souladu s dlouholetým záměrem Lexusu poskytnout cestujícím ještě luxusnější, pohodlnější a tišší prostředí než v ekvivalentním Mercedesu. S velkým důrazem na ergonomii je uspořádání přístrojů a ovladačů vyřešeno tak, aby řidiče při jízdě nerušilo nic ve výhledu a pozornosti. Tomu je přizpůsobeno například vnitřní osvětlení a také elektrochromatické prosklení přístrojů s proměnným odstínem pro omezení zpětných odrazů.

Vedle obvyklých položek v této kategorii (kožený interiér, dvouzónová klimatizace, navigace s TV funkcí) figuruje ve výbavě i bezklíčový přístup a startování, větraná sedadla, audio systém se čtrnácti reproduktory a parkovací kamera.

Poprvé se u Lexusu objevuje pohon všech kol s variabilním rozdělením výkonu mezi přední a zadní kola (50:50 až 30:70) ve prospěch zadních kol pro zachování tradičního charakteru pohonu zadní nápravy. Osmiválec 4,3 l zůstává beze změny, nový je však vidlicový šestiválec 3,0 l s variabilním časováním a výkonem 245 koní. Jediná převodovka v nabídce je šestistupňový automat s možností sekvenčního řazení.

Lexus si hodně slibuje i od variabilní tvrdosti podvozku a řady nových elektronických funkcí, od elektronicky řízených brzd až po elektromechanický posilovač řízení. O bezpečnost se vedle klasických airbagů stará i příplatkový systém PCS, který radarem sleduje překážky na silnici a v případě detekce možné srážky automaticky aktivuje napínání pásů a v případě nečinnosti řidiče dokonce sám spustí brzdy až do účinku -0,3 g.

Cena GS 300 začíná na americkém trhu v přepočtu na zhruba 990 000 Kč. GS 430 stojí v základní výbavě kolem 1 175 000 Kč. V případě českých cen je vyhledově nutné počítat s minimálním navýšením kolem 20%.

redakce autoweb.cz

2.2.2005 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist