autoweb.cz > Škoda > Nový levný sedan Škodovky se ukazuje na prvních obrázcích, vypadá vážně pěkně
Nový levný sedan Škodovky se ukazuje na prvních obrázcích, vypadá vážně pěkně
Jak ukazují první zveřejněné skici vozu, které si můžete prohlédnout, přináší Slavia do kategorie sedanů segmentu A0 nebývalou eleganci a celkově velmi hodnotný design, který ctí aktuální hodnoty značky Škoda.
Příď vozu dostala pro značku Škoda typickou širokou šestiúhelníkovou masku, na tu po stranách navazují elegantně štíhlé světlomety s krystalickým designem a světelnou signaturou pro denní svícení ve tvaru písmene L. Skica z tohoto pohledu odhaluje také na poměry vozů segmentu A0 nebývale dlouhý rozvor náprav a elegantní ladnou siluetu ve stylu kupé. Drobným detailem, který ukazuje, jakou péči designu automobilka věnuje, je název Škoda ve štítcích v zadní části předních blatníků. To je prvek, který přivezla již zmíněná Škoda Kushaq.
Tradice i symbol začátku
Název automobilky najdeme i na zádi. Zadní nárazník s tmavou linkou mezi odrazkami zdůrazňuje šířku vozu, nahoře umístěné světlomety pak společně s odrazkami tvoří tradiční světelnou signaturu vozů Škoda ve tvaru písmene C. Zadní světlomety modelu Slavia zaujmou i svým dvoudílným provedením, kde protažená horní část světlometu zasahuje do víka zavazadlového prostoru.
Název modelu, Slavia, pak odkazuje na počátky automobilky Škoda. Její zakladatelé Václav Laurin a Václav Klement totiž začali pod tímto pojmenováním v roce 1896 prodávat jízdní kola vlastní konstrukce a později se název objevil i na prvních motocyklech těchto konstruktérů. Škoda tedy název Slavia pro Indii využila nejen jako odkaz na bohatou tradici automobilky, ale také coby symbol nového začátku na tomto trhu.
Made in India
Sériové provedení modelu Slavia se představí ještě do konce letošního roku, Slavia se následně zařadí do nabídky automobilky na indickém trhu po bok větších sourozenců OCTAVIA a SUPERB, které jsou tamními zákazníky velmi dobře přijímány. A v segmentu A0 doplní právě SUV Kushaq, s nímž jej pojí nejen technika, ale samotný designový jazyk a celkové zaměření vozu na indický trh. „Mají velmi dobré proporce a díky dlouhému rozvoru ukazují na první pohled již z vnějšku velký vnitřní prostor. Zepředu pak mají ten pravý charakter značky,“ řekl ke vzhledu modelů pro indický trh šéfdesignér značky Škoda Oliver Stefani.
Stejně jako Kushaq bude i Slavia vznikat přímo v závodě Škoda Auto v Indii a to s využitím až 95 % lokálních komponent. Zatímco Škoda Kushaq vychází z indických tradic, Slavia symbolizuje úzké propojení indoevropské tradice a české a indické kultury. Opět tedy nebude chybět řada prvků, kterými Slavia vyjde vstříc potřebám a touhám indických zákazníků, zároveň přinese tradiční Simply Clever řešení značky Škoda a mnoho dalších jejích charakteristických elementů.