autoweb.cz > Škoda > Škoda Kodiaq > Nový Kodiaq od Škodovky má zaoblenější tvary, plug-in hybridní jednotku a tablet místo integrovaného středového displeje. Není pro českého zákazníka až moc jiný?
Nový Kodiaq od Škodovky má zaoblenější tvary, plug-in hybridní jednotku a tablet místo integrovaného středového displeje. Není pro českého zákazníka až moc jiný?
V ateliéru se rozsvěcují světla a před námi se objevuje nový Kodiaq. Ihned si všímáme nové přední šestihranné masky, které vévodí dvě hlavní věci. Nové logo Škodovky v tmavě chromovém odstínu a světelný pás mezi světlomety. Pod maskou pak nalézáme prostor pro přívod vzduchu a vylepšený přední nárazník.
Oči zde hrají hlavní roli
Vylepšení doznaly i nové světlomety, které nyní na přání mohou být Matrix-LED. Celkově jsou světla velmi pěkně uspořádána na horní Bi-ledkový segment a spodní matrix modul, který je navíc uprostřed vylepšen LED páskem určeným pro denní svícení (parkovací a směrové světlo).
Interiér i exteriér nového Kodiaqu ve videu
Ze strany jsou pak rozdíly oproti předchozí generaci asi nejvíce patrné, i když to dobré zůstává. Tím míníme ony hranaté plastové podběhy kol. Jinak je to oslava dynamiky a aerodynamiky – především tím míříme na protaženou linii střechy, která se směrem k zádi lehce svažuje. Boky dveří jsou naopak víc prolisované a prorýsované a spodní linka se zvedá lehce dozadu. Mimochodem všimněte si postranních zrcátek, která nejsou instalována, jakože v A sloupkovém okně, ale jsou umístěná na dveře. Největší změny si ale můžete všimnout u části nad zadním kolem. Ať už je to prodloužený integrovaný spoiler pátých dveří nebo to prosté protažení u D sloupku, které je obložené ve zmiňovaném tmavém chromu. Jinak ano, vidíte správně – Kodiaq je o 61 mm delší než jeho předchůdce, a tak se v pětimístné variantě zvětšil kufr o 75 l (910 l)
Co je neskutečně sexy je zadek. Za prvé, máte tu větší dveře, takže se do kufru snadněji leze. Strašně příjemný nápis ŠKODA, který je logicky vyveden už v xkrát zmiňovaném tmavém chromu, což působí fakt luxusně. Přepracovaný nárazník má široký integrovaný difuzor, ale největší parádu tu hrají nová světla – ostře řezaná, rozdělená na tři díly. Světelný podpis ve tvaru písmene C, jehož horní část zasahuje hluboko do středu a spodní část je pak spojená červeným pásem s krystalickou strukturou k onu druhému světlu na protější straně. Tohle se Škodovce vážně povedlo a vypadá to více než luxusně. Ta čistota, se kterou je tu vše propracováno a navrženo je fakt viditelná. Za nás je v tomhle budoucnost – v dotažených nových detailech.
Staré známé je minulostí
Uvnitř je to překvapení pro všechny. Všechno jinak. Uprostřed volně stojící displej – žádná integrace do palubovky – prostě tablet posazený do středu. Hledáte volič automatické převodovky? No uprostřed ho nenajdete. Je totiž umístěn pod volant jako páčka (znáte od jiných automobilek). Že vám taky chybí vícero tlačítek? Ale kdeže. Skoro ke všemu vám totiž poslouží nové multifunkční ovladače, které kombinují manuální a digitální ovládací prvky. Jsou tři, ovládají se jak otáčením, tak stiskem a každý z nich má v sobě digitální barevný displej – bez legrace. Na stranách ovládáte teplotu a též vyhřívání sedadel. U prostředního ovladače si můžete zvolit, co chcete, aby dělal a nastavit do něj až 4 funkce. Můžete na něm vybírat jízdní režimy, hlasitost radia, chytrou klimatizaci atd.
Co se týká celkového pojetí interiéru, designéři se rozhodli, že všechno, čeho se dotýkáte, tedy ruce nebo vaše kolena bude v měkkých materiálech – prostě tak, aby vám to bylo pohodlné. Naopak všechno, co byste mohli ušpinit, především, co se bot týká, má oplastování. Jinak se tu myslí samozřejmě do budoucnosti, a tak jsou čalounění nebo koberce vyrobeny z recyklovaného polyesteru nebo tu máte přízi s podílem vlny. Udržitelné materiály najdete i na oněch Simply clever prvcích typu deštník nebo škrabka. Nově Škodovka přidává i na onen velký displej jeho čistič, a tak se vám nestane, že byste obrazovku měli „otlapkanou“.
Škodovka jde cestou ekologie, ale i petrolheadství. Díky bohu!
A co má pod kapotou? Poprvé si Kodiaq budete moci koupit jako plug-in hybrid se silou 204 koní, a s elektrickým dojezdem až 100 km (jaká bude realita uvidíme). Pak vám bude k dispozici mild-hybridní 1,5 TSI se s 150 koňmi pod kapotou (má zde 48V řemenem poháněný startér-generátor a 48V lithium-iontovou baterii) nebo benzinový dvoulitr s 204 koňmi. Nechybí ale ani jinými automobilkami zatracované diesely – 2,0 TDI se 150 nebo 193koňovou variantou. Všechny motorizace se nabízí pouze a jenom automatickou převodovku a vrcholný benzin, respektive diesel je vždycky spojený s pohonem všech kol.
Nová Škoda Kodiaq
Příjemným překvapením je i to, že pokud si pořídíte plug-in hybrid, zase o tolik místa v kufru nepřijdete a pořád si budete moci pískat s 745 litry.
Kromě toho má nový Kodiaq i nespočet asistentů, ale na ty se podíváme, jakmile budeme mít auto dispozici k testu, protože popisovat je, je jako tahat králíky z klobouku a nevědět, který právě bude vytažen. Prostě zkušenost ukáže.
Jak se vám líbí? Má u vás šanci uspět? Při své berlínské premiéře byl opěvován a my se ani nedivíme. Jedná se totiž o povedený kousek… doufejme, že i mezi českými zákazníky bude nejen akceptován, ale jakožto i adorován.