autoweb.cz > Ferrari > Nový exkluzivní hypersport Ferrari F80 začíná od 90 milionů korun. Má šestiválec z Le Mans
Nový exkluzivní hypersport Ferrari F80 začíná od 90 milionů korun. Má šestiválec z Le Mans
Nová válka hypersportů začíná. Krátce po odhalení nového McLarenu W1 přichází první odpověď z Itálie. Už při uvedení britského hypersportu se mluvilo o blížícím se debutu nového nástupce více než desetiletého LaFerrari, který se právě oficiálně odhalil. Pro milovníky slavných dvanáctiválců z Maranella však může být trochu zklamáním, protože továrna se rozhodla vsadit na techniku, s jakou vyhrála ve čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans.
Novinka se jmenuje Ferrari F80 a navazuje na evoluci vlajkových modelů značky, kterou započalo už Ferrari 288 GTO z roku 1984. A pokud se vyznáte ve filozofii označování vozů Ferrari, tak jste si nepochybně všimli, že osmdesátkou v názvu automobilka oslavuje své blížící se osmdesáté výročí od svého založení. To bude slavit v roce 2027.
Inspiruje se legendárním Ferrari F40
Nové Ferrari F80 má v portfoliu silničních modelů značky netradiční specifikům. Zatímco konkurenční značky Lamborghini a McLaren už začínají využívat karbonových monokoků ve větších počtech, továrna z Maranella se u produkčních vozů stále drží tradičnějšího hliníku. Ne však u novinky, která aktuálně je jediným vozem v nabídce s inovativním a lehčím karbonovým monokokem.
Designéři značky, jež už dlouhá léta navrhuje styling tzv. „in-house“, se při vývoji hypersportu F80 inspirovali slavnými modely z minulosti. Snad ani si nelze nevšimnout výrazného černého pruhu na přídi, který nám poprvé ukázalo Ferrari 12Cilindri, když se inspirovalo legendárním typem 365 GTB/4 Daytona. Továrna navíc uvádí, že tvar předních blatníků se inspiroval jedním z jejích nejslavnějších vozů všech dob – Ferrari F40.
Hybridní šestiválec má 1 200 koní
A teď už k tomu nejdůležitějšímu. Poslední předchůdci nového Ferrari F80, supersporty F50, Enzo a LaFerrari, zakládali na tradičním atmosférickém dvanáctiválci. Pro novinku se však ve Ferrari rozhodli využít hybridního pohonu s třílitrovým vidlicovým šestiválcem twin-turbo a třemi elektromotory. Se stejnou koncepcí ve čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans uspěl závodní prototyp 499P.
Ferrari
Spalovací srdce nového typu F80 standardně vyvine 900 koní a dalšími 300 koňmi mu pomáhá elektrická část pohonu. Ve výsledku tak disponuje kombinovaným systémovým výkonem 1 200 koní, s nimiž vyvine maximální rychlost 350 km/h. Akcelerace z 0 na 100 km/h mu trvá jen 2,15 sekundy a sprint z 0 na 100 km/h zvládne za 5,75 sekundy. Je nepochybně nejrychlejším silničním Ferrari všech dob.
Nový exkluzivní hypersport z Maranella navíc vznikne v překvapivě vysokém počtu. Automobilka zahájí produkci už v příštím roce 2025 a uvádí, že celkem vyrobí 799 kusů. A jak už tomu u Ferrari bývá, všechny už znají jméno svého prvního majitele. A to i přes základní cenu přesahující 90 milionů korun.