Nový Chevrolet Corvette ZR1 je tu! Je výkonnější než Bugatti Veyron

Nejnovější evoluce legendárního amerického sporťáku má brutální sílu pod kapotou a je nejvýkonnější Corvette všech dob. S volitelným aerodynamickým paketem navíc vyvine i solidní přítlak.
chevrolet-corvette-zr1-coupe-001-1100x618.jpgCelá galerie 10 Zdroj: Chevrolet

Chevrolet Corvette se v padesátých letech stal prvním opravdovým americkým sportovním autem a vyrábí se až do dnešních dnů. Už od roku 2020 se vyrábí inovativní osmá generace, která se stala vůbec první evolucí Corvette s netradiční koncepcí s motorem uprostřed, přičemž se inženýři z Detroitu inspirovali povedeným italským Ferrari 458 Italia, jedním z nejlepších moderních supersportů.

V Chevroletu totiž řešili zásadní problém, klientela vlajkového sportovního modelu začala stárnout a novou mladou generaci zákazníků už tradiční klasická koncepce s motorem vpředu a pohonem zadních kol tolik neoslovila. To je hlavní důvod, proč nejnovější evoluce má osmiválec uprostřed a právě teď se představuje v nejextrémnější produkční variantě všech dob. Automobilka totiž vypouští do světa novou bestii se jménem ZR1.

Výkonnější než Bugatti Veyron

Vzpomínáte si, když nás luxusní hypersport Bugatti Veyron 16.4 ohromil tisícovkou koní? Před necelými dvaceti lety to byla fascinující síla hodná automobilové smetánky, ale teď to můžete mít i ve vaší Corvettě. V jednom z těch méně exkluzivních supersportů na trhu, který v tuhle chvíli strčil do kapsy i nejnovější Lamborghini Revuleto, Pagani Utopia nebo Ferrari 12cilindri.

Nový Chevrolet Corvette ZR1 se oficiálně představuje s výkonným dvěma turbodmychadly přeplňovaným 5,5litrovým motorem V8 s továrním označením LT7 a plochou klikovou hřídelí. Ten vyvine brutálních 1 079 koní a 1 121 newtonmetrů, které přenáší výhradně na zadní kola. Ten vychází z již prodávané verze Z06 a nově má přepracované sací kanály, nové časování a zdvih vaček, větší spalovací komory a spoustu dalších vylepšení.

Automobilka s novou silou musela také přepracovat osmistupňovou dvouspojkovou převodovku. Vybavila ji masivnějšími ozubeným soukolím, odolnějšími hřídeli i výkonnějším mazáním. Šéfinženýr Tadge Juechter k tomu dodává, že nová Corvette ZR1 táhne jako lokomotiva, ačkoli automobilka nezveřejnila bližší informace. Odhaluje jen, že bez větších problémů jede rychlostí přes 346 km/h.

Speciální výbava na okruh

V Americe populární čtvrtmílový sprint novinka zvládne za 9,7 sekundy a po 402 metrech jízdy s pevným startem jede rychlostí 241 km/h! A tohle si zákazníci mohou užít i bez střechy nad hlavou, protože se nová ZR1 bude prodávat ve variantách kupé a roadster. Všechny ZR1 budou vybaveny unikátními karbonkeramickými brzdami, aby zvládly srážet desetinky sekundy na závodních okruzích po celém světě.

K tomu bude přispívat i volitelný aerodynamický paket ZTK, s nímž se z Corvette ZR1 stane opravdová okruhová zbraň. Nejvýraznějšími prvkem je nepochybně obrovské karbonové křídlo na zádi, s nímž vůz vyvine přítlak až 544 kilogramů.

Chevrolet uvádí, že novou Corvette ZR1 začne vyrábět už v příštím roce v továrně Bowling Green v Kentucky a dodává, že nebude omezovat počet vyrobených kusů. Zatím však neodhalil oficiální cenu, která s jistotou bude vyšší než u slabšího modelu Z06. Ten se v Americe prodává za přibližně 2,5 milionu korun.

3.8.2024 7:47| autor: Pavel Kyncl | zdroj: Chevrolet

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist