autoweb.cz > Žhavé novinky o autech > Nový Bitter potvrzen
Nový Bitter potvrzen
Erichu Bitterovi, bývalému cyklistickému a později i automobilovému závodníkovi, je sice tento rok už 72 let, ale v nejnovějším pokusu o znovuoživení své kdysi úspěšné značky mu to nijak nebrání. Koncept CD2, který se na veřejnosti naposledy objevil začátkem tohoto roku v Ženevě, se totiž téměř určitě dostane ještě na konci roku do výroby. Po několikaletém hledání se totiž našel investor, který do celého projektu vloží potřebných 2,5 milionu eur, aby mohla začít výroba. Stejně jako v minulosti, kdy Bitter pro svá pohledná kupátka používal technické základy Opelu, se i současné CD2, jehož název zatím není definitivní, bude spoléhat na solidní mechanický základ z široké nabídky GM. V tomto případě však půjde přeci jen o atraktivnější dárcovstsví, než jaké v letech 1973 až 1986 používal Bitter při výrobě svých modelů CD a SC v továrně v Russelheimu. Na dobových základech od Opelu vyrobil v průběhu třinácti let celkem 833 aut. Nové kupátko ale bude tentokrát postavené na Pontiaku GTO, který se v Austrálii prodává pod jménem Holden Monaro a v Evropě (pouze na britském trhu) pod názvem Vauxhall Monaro. Pokud by chtěli potenciální zákazníci zpochybňovat například robustnost či spolehlivost hlavních komponentů, mohou být v klidu. Pontiac GTO totiž věnuje novému Bitteru to nejlepší, co dnes může Amerika nabídnout – šestilitrový osmiválec z nové Corvetty spojený s šestistupňovou ruční převodovkou a samosvorným diferenciálem. V designu Bitteru se jasně odráží základní silueta GTO, ale její nová interpretace vyznívá podstatně klasičtějším tónem. Na hladkých tvarech Bitteru je také jasně vidět celkové zaměření auta, které chce zákazníkům nabídnout vysokou cestovní rychlost, silné a pružné zrychlení, prostor pro čtyři cestující, pohodlí a hlavně exotickou značku, v jejímž původu mají jasno jen opravdoví nadšenci. Zároveň ale platí i to, že všichni, kdo zatím jeli s GTO či Monarem, svorně tvrdí, že málokteré auto se vzhledem k velkorysému rozvoru kol tak dobře hodí na pálení zadních pneumatik v širokém přetáčivém smyku. Výrobu nového kupé plánuje Bitter spustit v německém Braunschweigu koncem tohoto roku. Má se vyrábět po dobu tří let se cílem padesáti kusů ročně.
Marek Nastoupil