autoweb.cz > Bentley > Nový Bentley Continental (konečně) přišel o střechu
Nový Bentley Continental (konečně) přišel o střechu
Kupé Continental GT druhé generace vzbudilo u široké veřejnosti bouři nevole. Masy neoslnila zdrženlivost, s níž designéři Volkswagenu přistoupili ke své práci. Jenže zákazníci si nestěžovali, a tak se na karoserii auta mnoho nezměnilo ani s příchodem kabrioletu Bentley Continental GTC. Nemůžeme si pomoct, ale nám se auto líbí.
Mnoho nového se tentokrát neudálo ani pod kapotou. Volkswagen pracuje na slabším přeplňovaném osmiválci, ale nabídka Continentalu zatím obsahuje jediný motor. Kabrio pohání stejný dvanáctiválec jako kupé. Motor s válci do W (vlastně dva šestiválce v uspořádání známém jako VR na společné klikové hřídeli) má stále šest litrů objemu, dvě turba a 575 koňských sil a rovných sedm set newtonmetrů. To vše klidně na biolíh. Motor pohání všechna kola, za optimálních podmínek však preferuje zadní nápravu, které posílá šedesát procent síly.
Přestože Bentley stále odmítá prozradit přesnou hmotnost auta, ale nový model je prý o sedmdesát kilogramů lehčí než ten starý. Ani jeho hmotnost není snadné zjistit, byla však těsně pod 2500 kilogramy bez řidiče. Obrovský motor nejspíš vůbec nepozná rozdíl. Auto zrychlí na stovku za 4,8 sekundy a zozjede se na 314 kilometrů v hodině, o čtyři km/h pomaleji než kupé.
autoweb.cz