Nový Bentley Continental GT živě

Dvanáct válců a skoro 600 koní nikoho nemůže nechat na pochybách, že tohle bude ultimativní polykač vzdáleností.

Fotky už jsme viděli a přinesli jsme vám i nějaké informace, ale teď jsme mohli sledovat, jak nový „Conti GT“ vjíždí do světel ramp. Na tiskových fotkách se nám zdál skoro až příliš podobný předchozí generaci, ale naživo je to výrazně lepší – na první pohled poznáte, že jde o nové auto.

Na nasvíceném pódiu ale každé auto vypadá trochu jinak, než na ulici a na denním světle, takže s hodnocením jeho tvarů si počkáme. Zatím se nám zdá zepředu hezčí a zezadu nezvyklé. Důležitější než vzhled bude ale nová technika.Zásadní dopad na jízdní vlastnosti bude mít rozšířený rozchod kol (vpředu o 41, vzadu o 48 mm). V autě by mělo být při jízdě větší ticho, mimo jiné i díky sníženému součiniteli odporu vzduchu (cx=0,33). A jak je dnes u mnoha výrobců velmi dobrým zvykem, celé auto je o 65 kg lehčí, než minulý model.

Dvanáctiválec o objemu 6 litrů se dočkal posílení na 575 koní a 700 Nm a pokud žijete v zemi, kde je výhodné používat směs benzínu a ethanolu, Bentley to umí až do poměru 85% ethanolu a 15% benzínu (neboli E85). Zrychlení na stovku trvá 4,6 sekundy, maximálka poskočila na 318 km/h.Doslechli jsme se ale také o tom, že by Continental GT měl dostat ještě další variantu pohonu. Spekuluje se o zhruba čtyřlitovém osmiválci, pravděpodobně přeplňovaném, který by měl zajistit nižší spotřebu a tudíž i emise CO2 a snížit tak „uhlíkovou stopu“ celé modelové řady. Inu, někteří milionáři možná chtějí vypadat ekologicky…

autoweb.cz

30.9.2010 9:30

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist