Nový Aston Martin Valiant si vymyslel Fernando Alonso. Má dvanáctiválec a manuál!

Aston Martin odhaluje nový dvanáctiválcový Valiant. Nejprve jej vyvíjel výhradně pro jezdce Fernanda Alonsa z Formule 1, ale proč jej nenabídnout i dalším zákazníkům? Automobilka vytušila obchodní příležitost a nakonec jej nabídne necelé čtyřicítce šťastlivců. Mají se na co těšit?
aston_martin_valiant-1100x618.jpgCelá galerie 8 Zdroj: Aston Martin

Britský Aston Martin si k loňskému 110. výročí dal velkolepý dárek. Doslova nás fascinoval exkluzivním dvanáctiválcovým kupé Valour, které vyvinul pro pouhých 110 šťastlivců, když navázal o tři roky starší unikát Victor. Novinka se inspirovala slavným designem modelu V8 Vantage ze sedmdesátých let minulého století a ten se teď stal předlohou nejnovějšího pokračování, s nímž můžete vyrazit na závodní okruhy.

Novinka je splněným snem Fernanda Alonsa

Novinka se jmenuje Aston Martin Valiant, a ačkoli na první pohled výrazně připomíná svého předchůdce, nová karoserie i sportovní interiér jsou vyrobeny z většího počtu uhlíkových vláken. Automobilka přitom nový Valiant vyvinula na přání Fernanda Alonsa, jezdce továrního týmu Aston Martin ve Formuli 1, ale následně se rozhodla ji nabídnout i dalším zákazníkům. Celkový počet vyrobených kusů vám však prozradíme až za chvíli.

I když supersport cílí hlavně na okruhovou zábavu, můžete s ním vyrazit i na normální silnice a první kousky by se měly dostat ke svým zákazníkům ještě před koncem letošního roku. Za valiantem stojí individualizační divize Q a pod kapotou má to nejlepší, co vám značka umí nabídnout.

V12, manuál a velká dieta

Valiant pohání dvěma turbodmychadly přeplňovaný 5,2litrový vidlicový dvanáctiválec o 735 koních a 753 newtonmetrech, který všechnu sílu přenáší na zadní kola skrze šestistupňovou manuální převodovku. Technici současně vymysleli spoustu nových řešení, jak novinku odlehčit a v modelu představují i zadní pomocný rám vyrobený pomocí 3D tisku, jež vůz odlehčuje o 3 kilogramy.

Unikátní technikou je i magneziové uložení podélného hnacího hřídele, kterým automobilka ušetřila 8,6 kilogramu hmotnosti. Nová hořčíková kola o průměru 21“ snižují neodpruženou hmotnost o nezanedbatelných 14 kilogramů a speciální lithium-ion baterie odlehčuje valiant o dalších 11,5 kilogramu.

To už je pořádná dieta! Nižší hmotnost bude na silnicích i závodních tratích spolupracovat se standardním adaptivním podvozkem Multimatic Adaptive Spool Valve Dampers a obrovskými karbon-keramickými brzdami o průměru 410 milimetrů vpředu a 360 milimetrů vzadu.

Jen 38 aut

A kolik takových aut tedy vznikne? Aston Martin uvádí, že nakonec místo jediného kusu vyrobí celkem 38 aut pro zákazníky ze všech koutů světa, včetně hvězdného Fernanda Alonsa. Novinka se oficiálně představila na letošním Festivalu rychlosti v Goodwoodu a je historicky jedním z posledních dvanáctiválcových aston martinů všech dob.

20.7.2024 7:00| autor: Pavel Kyncl | zdroj: Aston Martin

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist