Novodobá Alfa Romeo Sprint má jen 160 koní, ale i tak bude řidičskou nirvánou

Portugalská společnost Alma představuje nový restomod historické Alfy Romeo Sprint. Sice má pouhých 160 koní, ale bude opravdovou řidičskou nirvánou.
almasprint0-1100x618.jpgCelá galerie 11 Zdroj: Alma

Žijeme v éře restomodů. Nových sportovních aut se v posledních letech představuje tak málo, že se stále více nadšených společností specializuje na přestavby historických modelů pomocí modernější techniky. Jedním z nejnovějších počinů je „novodobá“ Alfa Romeo Sprint, kterou vyvinula portugalská Alma běžně se specializující na renovace a úpravy veteránů.

Inspirace prototypem pro rallye skupiny B

Nová vylepšená Alfa Romeo Sprint vychází ze standardního vozu, jež se vyráběl v sedmdesátých a osmdesátých základech na modelu Alfa Romeo Alfasud, přičemž se inspiroval nikdy nedokončeným soutěžním speciálem pro rallye skupiny B. Ten vznikl v jediném prototypu poté, co jej vyrobila sportovní divize Autodelta a vybavila jej motorem uprostřed i karoserií vytvořenou ve spolupráci s karosárnou Zagato.

Vraťme se však k nejnovějšímu restomodu, který se inspiruje právě tímto projektem. Nová Alma Sprint, jak ji Portugalci pojmenovali, má zakázkovou kompozitovou karoserii s rozšířenými blatníky, speciálními nárazníky, stylovými zrcátky i integrovaným zadním spoilerem. Klasicky vypadající, avšak moderní světlomety od společnosti Hella pak najdeme v nové hliníkové masce chladiče.

Ve sportovním interiéru najdeme čalounění z Alcantary a hliníkové doplňky, jež skvěle ladí s volantem Zagato i unikátní hliníkovou řadicí páku. Portugalci k tomu dodávají, že nová sedadla i volant upravili pro lepší pozici za volantem, a kdyby vás nebavilo poslouchat řev motoru, můžete si pustit oblíbenou hudbu z vašeho chytrého telefonu přes Bluetooth reproduktor.

Čtyřválec o 160 koních

A teď k tomu nejdůležitějšímu. Nová Alfa Romeo Sprint od specialistů z Alma sice nemá legendární vidlicový šestiválec Busso, jako měl závodní prototyp, ale zachovává si originální atmosférickou čtyřválcovou benzinovou osmnáctistovku. Nově však disponuje kovanými písty, zakázkovými vačkovými hřídeli, novým ventilovým rozvodem a dvěma karburátory Dellorto.

Výsledná síla novodobého sprintu tak je solidních 160 koní, s nimiž je výrazně silnější než původní nejrychlejší tovární verze Sprint Quadrifoglio Verde – ta disponovala pouhými 117 koňmi. A pokud se vám to zdá málo, musíme doplnit, že teď váží pouhých 880 kilogramů. Na technických klikatých okreskách bude rychlá i obratná.

A v kombinaci s pětistupňovým manuálem a samosvorným diferenciálem Torsen to bude opravdová řidičská nirvána, protože tuneři se při vylepšování věnovali i nastavení podvozku a výkonnějším brzdám.

Největším zklamáním pak asi je, že nová Alfa Romeo Sprint od portugalských specialistů Alma nebude dostupná všem zájemcům. Výrobce chce uvést na trh pouze dvacítku kusů, jež si jejich majitelé budou moci individualizovat. Bohužel nebyla zveřejněna oficiální cena, ale první kousky by se měly objevit v garážích hrdých majitelů už letos na podzim.

22.6.2024 7:00| autor: Pavel Kyncl | zdroj: Carscoops

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist