autoweb.cz > Novitec Rosso 458ITA jede do Ženevy
Novitec Rosso 458ITA jede do Ženevy
Tentokrát se Novitec Rosso vrhnul na Ferrari 458 Italia. Karoserie byla doladěna v aerodynamickém tunelu ve Stuttgartu a úpravce nasadil řadu nových lehkých, přitom pevných karbonových dílů. Vůz dostal jiný přední spoiler, křídlo, průduchy, ale i kryty zpětných zrcátek, vše vyrobené z uhlíkových vláken.
Ze stejného materiálu je nyní také kapota a zadní difuzor. Disky předních kol mají 21, zadních 22 palců a obouvají na zakázku vyráběné pneumatiky Pirelli PZero o rozměrech 255/30 respektive 335/25. Úpravou prošel podvozek, který je vybaven výškovým nastavením. Díky tomu lze zvýšit světlou výšku vozu pouhým stiskem tlačítka o 40 mm, což se hodí při přejezdu zpomalovacích prahů.
A proč to všechno? Přepracováním samozřejmě prošla i pohonná jednotka, která má nový software v řídicí jednotce a díky němu výkon 609 koní při 9100 ot/min. Došlo také ke zvýšení maximálního točivého momentu na 569 newtonmetrů. K dispozici je od 5400 ot/min.
Osmiválec o objemu 4,5 litru má modifikované sání z uhlíkových vláken a výfuk, jehož zvuk lze upravit pomocí tlačítka na volantu. Vůz zdobí tři koncovky. Potrubí je vyrobeno z materiálu Inconel, který se používá ve formuli 1. Díky tomu se podařilo dosáhnout vysoké pevnosti a současně snížení hmotnosti o 21 kilogramů.