autoweb.cz > Alfa Romeo > Novitec Alfa Romeo 8C Spider Kompressor
Novitec Alfa Romeo 8C Spider Kompressor
Německý úpravce Novitec má několik divizí, všechny specializované na italská auta. Upravit Alfu Romeo 8C Spider trvalo společnosti neobvykle dlouho, ale výsledek jako vždy stojí za to. Auto s motorem z Ferrari F430 dostalo velký kompresor s mezichladičem stlačeného vzduchu, nvoý výfuk i řídicí jednotku. Výkon osmiválce vyskočil na 600 koní a ostrá Alfa zrychlí na stovku za 3,9 sekundy, o tři desetiny rychleji než tovární stroje.
Alfa Romeo 8C neplatí za nejovladatelnější stroj. Italové věnovali tolik pozornosti úchvatné karoserii, že na ladění podvozku jim nezbyl čas. Obstarožní platforma z devadesátých let možná nemá potenciál, nicméně u Noviteku pracovali i na jízdních vlastnostech a osadili auto mimo jiné novým nastavitelným podvozkem. O výměně brzd Novitec nemluví.
Ten se jistě bude hodit. Jak už bylo řečeno, motor o objemu 4,7 litru s kořeny u Ferrari má namísto původních 450 rovných šest set koní. Podobně hrozivý je nárůst točivého momentu ze 470 na 590 newtonmetrů. Úpravy motoru si inženýři divize Novitec (ladí fiaty a alfy) půjčili od kolegů z Novitec Tridente, specialistů na vozy Maserati. Stejný kompresor, mezichladič i další díly dostalo nedávno Maserati GranCabrio.
Novitec patří k těm vkusnějším úpravcům, a také s Alfou 8C Spider se jeho designéři drželi při zdi. Auto má nová kola – jednadvacetipaldová vpředu a o palec větší vzadu, všechna obutá do pneumatik Pirelli. Je ovšem zajímavé, že auto na fotkách má na levé straně stříbrná kola a na pravé černá.