Novinky Harley-Davidson 2012: výroční V-Rod a dvojjediný Switchback

Nejvýznamnějším přírůstkem v nabídce zámořské legendy je cestovní model na cenově dostupné platformě Dyna.

Americký Harley-Davidson představil kompletní modelovou řadu pro rok 2012 – a souběžně s ní rovněž svoji evropskou nabídku, která tradičně není zcela totožná s tou zaoceánskou. V Evropě tak ani letos nebude oficiálně k dispozici model Road King, pouze jeho nostalgičtější (a dražší) verze Classic s kůží potaženými brašnami a vyplétanými šestnáctipalcovými koly. A chuť si musíme nechat zajít také na cestovní Road Glide s napevno montovanou kapotáží.Obě hlavní novinky H-D pro rok 2012 však k východním břehům Atlantiku zamíří. Harley-Davidson V-Rod 10th Anniversary vznikl na oslavu 10. výročí řady V-Rod s vodou chlazeným motorem, na jehož vývoji se podílelo i Porsche. Výroční model se pyšní klasickým stříbřitým vzhledem po vzoru původního V-Rodu, stylizovaným štítkem světlometu a stříbrnými pětipaprskovými koly s pneumatikami Michelin Scorcher. Motor Revolution s úhlem rozevření válců 60 stupňů dává v současné specifikaci výkon 125 koní a točivý moment 111 Nm.

Klikněte: Fotogalerie V-Rod 10th AnniversaryDalší nový model H-D patří do rodiny Dyna. Harley konečně vyslyšel volání některých jezdců po cenově dostupném cestovním modelu a na platformě Dyna vytvořil typ Harley-Davidson FLD Dyna Switchback. Cestovní kufry i přední plexištít lze během několika sekund demontovat bez použití nářadí a snadno tak vytvořit žádaný vzhled klasického cruiseru. Výrobce slibuje výbornou ovladatelnost, ale zadní pružící jednotky z modelu Fat Bob o zdvihu pouhých 54 mm dávají tušit, že komfort odpružení nebude silnou stránkou ani tohoto Harleye. Také volnost náklonu 29 stupňů na obou stranách připomíná spíš Softaily než (na Harleye) obratnější křižníky z rodiny Touring. Modernější geometrie přední vidlice spolu s novou specifikací pneumatik Dunlop by však měla být zárukou přesného a snadného vedení na kvalitním povrchu.Hluboké blatníky, masivní chromovaný kryt světlometu a rovněžbchromované kryty přední teleskopické vidlice dávají modelu Switchback tradiční vzezření, připomínající řadu FL ze šedesátých let. Styling dotvářejí černá kola s osoustruženými lemy. Přítomnost systému ABS možná zarytí tradicionalisté neocení, ale my všichni ostatní ano. A totéž platí pro motor. Switchback je další Harley v řadě, který těží z motoru Twin-Cam 103, což v metrických jednotkách znamená objem 1690 cm3. Stejnou jednotku dostanou rovněž všechny modely rodiny Softail s výjimkou Blackline. Ve Switchbacku v evropské specifikaci dává „stotrojka“ točivý moment 126 Nm. Škoda, že není osazena chladičem oleje jako na Touring modelech, kam se montuje už od loňska.Evropská nabídka značky Harley-Davidson pro rok 2012 čítá celkem 29 různých modelů od strohého Sportsteru 883 Iron po opulentní CVO Ultra Classic Electra Glide. Ceny pro český trh budou zveřejněny později, autoweb.cz však odhaduje, že Switchback bude stát asi sedmnáct tisíc eur. Road King Classic s motorem 103 přitom vyjde přibližně o 5500 eur (cca 134 000 Kč) dráž.

autoweb.cz

26.7.2011 2:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist